Sundays

Igårmorse var vi en sväng till badhuset med småbarnen
och Frida efter att Ozzy åkt iväg med buss till Piteå för
att spela hockeymatch och innan Daniel och hans
pappa skulle bygga.


-BADHUUSET! Ja ja JAA! skrek Astrid glatt och var
snabbt redo med (Fridas) badpåse.

Tomme med Malte och David med Alvin var också
och badade och jag bad Daniel kolla om Astrid ville
prova vattenrutschkanan som finns vid barnpoolen.
Sagt och gjort så lyfte Daniel upp Pumlan högst upp
i rutschkanan innan han SKJUTSADE ner henne med
extra mycket fart rätt ner i poolen, och jag erkänner
att jag inte riktigt var beredd på det med Hilding på
ena armen så hon fick inte heller hjälp att komma
upp med huvudet ur vattnet direkt supersnabbt!
Kunde inte låta bli att skratta åt våran super-
föräldra-smidighet. Om inte våra barn skulle vara
rätt tåliga från start så skulle de nog snabbt bli det
rätt snabbt!
-Men det var ju inte såå jag menade, försökte jag
förklara för Daniel sen.
-Men du sa ju att jag skulle kolla om hon ville åka.
Och det ville hon!


Hemma igen hjälpte Astrid pappa och farfar att
bygga lite.

 
-Astti hjälpa pappa! Astti också bygga! Så!

Själv slängde jag ihop en lyxig söndagsmiddag
bestående av cajunkyckling och klyftor av potatis
morot och sötpotatis i ugn till vitlöksbröd och god sås.
Hilding tackade med att vägra att ens smaka på maten
och en timme senare ungefär började han spy.
Slocknade fyra kräkor senare som en slagen och
hjälplös liten hjälte i en ombäddad spjälsäng och sov
sedan hela natten förutom ett litet uppvak för vätske-
påfyllnad vid 01. Idag har han klarat två halva välling-
flaskor och ännu mera vatten utan problem och ligger
nu och vilar.

Men behöver jag tillägga att vi väldigt mycket röstar
på att det är något han ätit eller klorvatten från bad-
huset och inte INTE någon äcklig magsjuke-epedemi!

Och Oskars hockeymatch slutade by the way lika
med 9-9 efter 3 perioder. Heja heja!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag diggar din nya header! :)

2010-10-25 @ 11:40:11
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Lisa

oooh..not nice. Jag håller alla tummar jag har för att restan av familjen ska klara sig utan kräkor. Känns ju som onödigt att ni ska göra en favorit i repris från förra vintern.

2010-10-25 @ 19:18:40
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0