Badhuset

Vet inte vem det knäckte mest... men det lutar åt att det var
mig! Givetsvis.

Hilding som tyckte att bada var jätteroligt slocknade direkt jag
(eller egentligen Lisa) fått på honom kläderna igen och satte
honom i vagnen. Vaknade sedan pigg, glad, och utvilad direkt
vagnen rullade upp på uppfarten hemma. Astrid som först hade
bestämt sig för att "badhuset läskigt" tyckte också att det var
roligt när vi väl kom ner i vattnet. Man vet som aldrig med
henne, duschen var först jätteläskig men att åka rutschkana 
själv ner i barnpoolen var inte läskigt, en flytring i form av plast-
fåglar var svinläskig... men att försöka rymma iväg och slänga
sig ner från kanten ner till det djupa kallvattnet i den stora
bassängen var inte ett dugg läskigt!
När vi sen kom hem var jag helt säker på att hon skulle somna
hur lätt som helst, men självklart blir det inte alltid som man
tänkt sig och efter att Astrid hade legat en liten stund i sängen
och bara vilat sig med "snutte och namnam" (snutte och napp)
så ställde hon sig sedan upp och skrek att hon var "färdig".
Satte själv upp nappen på hyllan ovanför sängen t.om och
förklarade att hon tänkte "leka bilar". Jahapp.
Tur att de är så himla bra på att leka och roa sig själva bägge
små. Jag tänkte nog försöka ta mig en mental powernap med
öppna ögon här i soffan känner jag nu.


Hilding leker titt-ut.

Lite nedräkning har jag också tills Daniel (och även Ozzy - men
han underlättar inte så speciellt mycket;P) äntligen kommer
hem, den "officiella" tiden just nu är 17-18... så jag räknar med
att det ungefär är 4 timmar kvar eller något sånt. Och nej, så
dålig är jag inte på matte däremot så lever jag med världens
största tidsoptimist.

En kopp kaffe nu kanske,
men f*n så jag ska sova gott i natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0