The one and only

Jag längtar lite i smyg tills de stora barnens höstlov är slut.
I alla fall Oskars höstlov. Frida kom hem från Råneå sent
igårkväll och är egentligen mest bara underbar. Ungefär
lika underbar som Ozzy är störig.


Jag älskar honom mer än mest... men i lagoma doser är
han mer lättare att handskas med.

Redan i måndags brände min underbara förstfödde son
de flesta av mina säkringar och har därför belönats med
spelförbud resten av veckan. Jag måste dock säga att
det går över förväntan bra. Han kliver upp och jag
tvingar honom att klä på sig och äta frukost, under
klagomål givetvis, sedan kollar han lite cartoon network
eller animal planet (och retar sina småsyskon) i väntan
på att kompisarna också ska vakna till liv. Det är fuskigt
att "alla andra" får sova hur länge de vill på morgonen.
Don`t care, don´t care, är mitt vamnligaste svar. Sen 
kring 12.00 då andra 11-åriga pojkar också har vaknat
så sticker han iväg och kommer oftast inte hem förräns
det är dags för mat alternativt hockeyträning.
Ganska praktiskt faktiskt.

Annars levar Ozzy mycket i Oskar-världen just nu. Den
är ungefär lika stor som en clementin (om ens det) och
rymmer mest saker som handlar om... Oskar.
Andas in och andas ut är mitt mantra för att överleva
utan att ha ihjäl honom vissa stunder.

Tur att han är så jäkla söt när han sover!


Kommentarer
Postat av: Sofia

men huur kan man bli arg på en så söt kille ??



tur att ni inte bor i rutvik och har en viss fröken för då hande han väl haft en personlig ass vid sin sida??



Visst är det skönt med lov men lika skönt när det är över

2010-11-04 @ 14:38:51
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe, jag känner genast att jag inte ska klaga. Det är väl som man säger, små barn små bekymmer. Stora barn stora bekymmer. ;)

2010-11-04 @ 17:18:03
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe:) Härliga fina Ozzy!:)



Jag som nånstans hade inbillat mig att lugnet kommer när dom blir äldre, och att man kanske skulle slippa bli arg så himla ofta om några år...Alltså läge att tänka om;D

2010-11-04 @ 20:23:48
URL: http://maryword.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Alice är rätt bra på att bränna mina säkringar just nu med sin selektiva hörsel. Tur att det inte är alla dagar:)

Har som fått för mig att det ska bli bättre med tiden, men så kanske det inte är då haha. Bäst att börja ladda batterierna.

2010-11-04 @ 20:55:48
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0