Härliga helgdagar

Igår jobbade D hemma och sen slog han på stort
och slutade tidigt. Jag och Hilding pillade på med
lite tyger medans han jobbade, jag hade massor
med inspiration och planer i huvudet men då
Hilding Vilding absolut ville vara med och sitta i knä
var det inte så där väldans mycket som faktiskt
blev gjort.
Men vi hade roligt ändå.

Hilding höll ett hårt tag i saxhandtaget med sina
små händer medans jag slaktade lite kläder och
så skrattade gott tills han nästan kiknade varje
gång jag klippte så att saxen hastigt rörde sig i
hans händer.

Strax före 14.00 hade D jobbat färdigt och vi 
packade ner lilla H i vagnen och gick och
hämtade upp Astrid från dagis innan vi 
promenerade bort till 7eleven där vi köpte både
bananer och GLASS.
Man måste passa på då solen skiner.


Mmmm... Magnnum.

-Tänk vad bra om jag också hade en Iphone,
förklarade jag för Daniel medans vi satt i en
lekpark och käkade glass. Då hade jag kunnat
mobilblogga och så kunde du bara kika in på
bloggen för att se vad barnen gör då du sitter på
jobbet. Bra va!
-Men nu är det ju snart du som sitter på jobbet,
kontrade D.
Detaljer, säger jag bara. Detaljer.


Astrid fick en Piggelin, som hon försökte byta
bort då hon insåg att vi satt och smaskade på
någonting helt annat.


När ingen gick med på ett byte så gick hon och
gungade istället.


Att gunga är roligt tycket Astrid.

Nu lyser solen igen och våran termometer visar
redan på +11 grader. Kan det verkligen stämma?
Åhhh, jag hoppas att det stämmer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag hoppas också. Det var ju helt lovely igår, faktiskt så lovely att jag nästan glömde bort att må illa. Det blir nog att bo utomhus idag också. Förresten så skriver jag detta från min iPhone ;-)

2010-05-13 @ 08:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0