Datordöd

Min dator är död.

Eller egentligen är det batteriladdaren som gått och
dött. Men vad hjälper det, utan fungerande laddare
så är också datorn väldigt mycket olevande.

Blir inte mycket datortid alls utan en bärbar, så idag
har jag istället roat mig med att gå igenom en massa
gamla för små och trasiga kläder som inne i mitt
huvud redan börjat transformeras och ta form på nytt
som coola, roliga dockkläder till Pumlans små kläd-
fattiga dockor och mjuka snygga fikabröd.

Får se när det även händer på riktigt.
Tänkte kanske börja med att bängla hem min sy-
maskin från mamma imorgon och botanisera bland
mina sytillbehörsägodelar.

Det var väldigt längesedan jag sydde något nu,
kanske har jag t.om glömt bort hur man gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0