Allstar

Igår packade jag och D in småttingarna i bilen och
drog in till stan för att inhandla lite presenter och
allmänt ha en trevlig mysdag ihop.
En liten detalj som ingen av oss hade uppmärksammat 
förräns vi parkerade i ett TOMT parkeringshus var att
efter valborg kommer oftast 1:a maj!

Nåja, medans vi väntade på att Smedjan och Åhlens
skulle öppna så roade vi oss istället med att kolla både
Majtåget och Majrundan. Majtåget hade roliga trummor
men annars var ju Majrundan helt klart roligaste. Förra
året var Astrid måttligt brydd över att kolla motorcyklar
men i år  satt hon glatt och pekade och ropade; där,
där, titta där! när alla fina motorcyklar brummade förbi
och istället var det Hilding som stod för obryddheten.

Vi hittade presenter, två nya böcker och ett pussel till
Astrid och ett par supersöta miniskor till Hilding och
mötte sedan upp Linda och Bosse med Lucas och lilla
Theo innan vi gick och satte oss på Allstars där vi sedan 
blev kvar större delen av eftermiddagen innan vi åkte
hem med matkoma av modell större.
Astrid fick premiära både popcorn och chicken nuggets
och var värsta stortjejen med Lucas nere i lekrummet.

I love Allstars! säger jag bara.
Först var jag lite osäker på att jag någonsin skulle
kunna bli hungrig igen, men nu börjar jag känna att jag
nog faktiskt skulle kunna trycka en chiliburger till.
Tur att vi snart ska grilla!

           
Vad ska Hello Kitty klä ut sig till på maskeraden?

 
Astrid och pappa läser nya boken och myser.


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för en trevlig lunch, det gör vi gärna igen.

2010-05-05 @ 23:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0