Två stick och ett skrik

x2

Igår var jag och D till bvc med småttingarna för bl.a
vaccinationer. Två små plåster på låren var kom de
hem med.

Jag känner mig liite skeptisk till den nya bm dock då
hon började besöket med att räkna ut att Astrid 
tydligen är 2 år och 10 månader(!) istället för 1 och 5
... och sekunden senare undrade om hon kunde stå
själv medans Astrid STOD upp i väntrummet och lekte
med en docka(?!)
Sen avslutade hon med att ifrågasätte om jag
verkligen var riktigt säker på att jag tvättat Hildings
rinnande öga med kokat vatten flera gånger dagligen,
då ögoninflammationen fortfarande inte hade velat ge
med sig då.
Öhhhh JA! Det är liksom saker som jag är rätt så
säker på!

(Fastän jag kan erkänna att jag tok-ljuger då jag
påstår att jag ger barnen D-vitamin dropparna
varje dag... eller överhuvudtaget)

Hilding hade gått upp 300 gram och växt 2,5 cm på
en vecka;) och väger idag 6930 gram till sina 62 cm.


Tjock och GLAD.


Pumlan som vägrade mäta sig vägde in på 12,9 kg.

Finbarnen våra♥

Kommentarer
Postat av: Marie

Shit, hon är nästan ett och ett halvt kilo tyngre än min spinkis. Jag måste börja göda barnet med späck och ister!

2010-03-13 @ 07:35:14
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0