Snorigt och Soligt

Astrid går omkring och hostar och snorar och har varit
hemma från dagis hela veckan.


Varje morgon tar hon på sig och skorna och lite
annat gå-ut-tillbehör och vinkar "Hejhå, hejhå".


-Nej, säger jag. Idag ska vi ju bara vara hemma och
inne så att du får vila och bli frisk snabbt igen!

Men vädret tycker inte heller att man ska vara inne
en hel dag, så hittills har vi inte lyckats.

Tur för oss att Alvin också är snorig!


Alvin och Astrid leker i Alvins fina kök.


Leker Crash-leken och skjutsar in varandra rakt
in i soffan och skrattar.



Pumlan ute i snygg-vädret i snygg-overallen!


Ax2 åker kana i snön i NS-mössa x2.
(kanske umgås deras mammor lite FÖR mycket?!;)



Kollar in tuppen och hönsen.


Storpojke-bebisen Hilding hänger självklart också 
med och håller koll.

Jag hoppas det blir lika härligt väder ute imorgon
också och att Astrid hinner bli lite friskare för idag
har jag roat mig med att skotta upp en "soffa" i
solen utanför köksfönstret där jag tänkte hänga
imorgon tillsammans med en kaffekopp medans
barnen roar sig ute.
Om allt vill sig väl vill säga.

Kommentarer
Postat av: lisa

haha. jag skrev en mening om likadana mössor först också men jag fick inte till det bra så jag tog bort den ur inlägget:-)

Vi kommer gärna och äter bullE hos er imorgon...det är bara att ni hör av er om ni känner er krya

2010-03-24 @ 21:33:34
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Christina

Hoppas Astrid blir frisk snabbt. Passa på att njuta av det fina vädret vi har....dom har tyvärr lovat sämre väder fram till helgen :(

2010-03-25 @ 08:10:53
URL: http://kickxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0