Lördag

Finns det hjärterum
så finns det stjärterum.


Hemmagjorda hamburgare och pommes, öl och vin
och fotboll (för de som var intresserade).


De stora barnen fick äta ute och var så snabba att de
inte ens fastnade på bild.

Som mest var vi 9 vuxna och 13 barn. Tretton!
Smått kaotiskt emellanåt men väldigt, väldigt trevligt.


Ibland kramades det
... och ibland kramades det INTE.



En, två, tre, fyra, fem... det blev nästan lite dagiskänsla
när man skulle räkna in alla barnen.

-Har ní koll på Astrid? frågade jag Daniel och Edholm som
stod för grillningen ute på gården.
-Jajjemen, blev svaret.
-Ja, jag tänkte bara för hon står här bakom er och tuggar
på en rå hamburgare!

Daniels och min syn på "koll på saker" är väldigt mycket
inte den samma!;)


Daniels bäste vän Tomme och hans söta Malte och
Maltes lika söta kusin Ebbe.


Hilding har hittat en brandbil.


Selin käkar lite sand till efterrätt och Pumlan tar ett
myggigt och iskallt kvällsdopp innan läggning.


Medans killarna kryper på Surtanten i huset brevid.
Hon gillar inte liv och rörelse och framförallt barn
lika mycket som vi gör, nej! Stora killar med fotboll
gillar hon extra lite!;)
Too bad för henne, ja!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hörde talas om dagiskvällen hemma hos er :-) Barnen ser ju ut att ha det hur roligt som helst. Å vad glad jag blir när jag får se min stjärna med i din blogg.



Ha de bra

Malin

2010-07-04 @ 21:43:26
Postat av: Malin

Haha, ja det där med koll är nåt man uppfattar på olika sätt;)

2010-07-05 @ 08:13:00
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0