Jobb(igt)

Ja idag känner jag mig lite smått less på att jobba.
Jag vill också ha semester!
Väldigt synd bara att jag hittills inte har så mycket till
jobb att ha någon riktig semester ifrån. Semester från
en mammaledighet ger inte speciellt mycket pengar
och förskolelärarjobben ser väl fortfarande inte direkt
ut att hopa sig här i stan.
(inte för att jag nu heller tittat efter särskilt noga).
Helt ärligt är jag inte riktigt säker på att jobb inom
förskolan egentligen är det som känns mest lockande
just nu med två egna små blöjbarn hemma... men om
någon nu skulle vilja erbjuda mig ett jobb så javisst!

Fyra veckor kvar att sommarjobba nu och Vad-vill-
jag-bli-när-jag-blir-stor-
frågan börjar lite smått
övergå till Vad-tusan-ska-jag-göra-när-Hilding-
börjar-dagis-
frågan.
Fast egentligen är jag inte särskilt orolig.
Det löser sig.
Jag kommer bara inte ihåg en sommar då jag inte
har jobbat med något, så just nu börjar jag ganska
mycket se framemot augusti/september då jag blir
mammaledig igen och det fortfarande
(förhoppningsvis) är kvar lite sommar ute.

Barnen växer så det knakar och just nu befinner sig
bägge småttingarna i värsta härliga åldrarna. Hilding
ålkryper omkring och upptäcker världen (vårat hus;),
drar ut både lådor och kontakter, äter smulor han
lyckas fisak upp från golvet och försöker resa sig mot
det mesta (även om han hittills bara lyckas ta sig upp
på knä). Astrid pillar på och upptäcker världen hon
med, fast hennes värld är lite större än Hildings. Hon
pratar mer och mer för varje dag som går och det
är så roligt att få ta del av hennes finurligheter och
upplevelser.

Det som jag kan gilla allra mest med föskoleyrket,
hur man hela tiden får upptäcka världen lite på nytt,
sett ur perspektivet från ett litet barn.


Älsklingarna badar skumbad.

Life is good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0