Outdoor

Astrid ÄLSKAR att vara ute.

Varje morgon efter frukost, och ibland innan, så går
hon och hämtar sina skor/mössa/vantar/tjocktröja och
kommer och vill att jag ska hjälpa henne klä på sig.

Jag tror att det är en hint!


Yeey, nu sticker jag mamma!

Riktigt snabb har hon blivit i ytterkläderna ockå,
så det gäller att hänga med.


Igår var hon ute på gatan och röjde med Alvin.

De lyckades bråka om en snöklimp, omgivna av snö och
massor av snöklimpar. Men mest sprang de omkring och
busade och skrattade. Alvin lärde Astrid hur man springer
och kastar sig i snön. Det var tydligen skitskoj!


Att lära sig hur man kommer upp på fötter själv igen
var aningen svårare.


Det gick förbi ett gäng med skolpojkar i Fridas ålder
som Astrid hakade på. Hon är inte blyg direkt. En av
killarna klappade henne helt gulligt på huvudet, som
om hon vore en liten hund och försökte locka tillbaka
henne till mig.
-Gå till din mamma, försökte han lite försiktigt. Men
det ville hon då rakt inte så det slutade med att jag
fick gå efter och hämta tillbaka henne.

Kan tänka mig att hon nog kommer att lyckas rymma
mer än en gång i sommar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, Vincent är likadan. Bara någon sträcker ut armarna åt honom hade han kunnat gå iväg med vem som helst. Farligt, farligt. ;)

2010-01-17 @ 19:27:24
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0