Gott nytt 2010

Nyårsafton 2009
... tänk att det numera faktiskt är 2010!


Planka on the way! 

Smaskig ofilè i väntan på gräddning i ugn tillsammans
med hyvlade morötter, smörstekta champinjoner och
baconlindad sparris. Mmmmmm.



Daniel kockade i stort sett hela dagen medans jag
försökte fixa i ordning huset med en Hilding och en
Astrid. Med betoning på försökte.

Jag plockade undan en sak och Astrid plockade fram
en annan, jag plockade undan två saker och drog fram
dammsugaren och Astrid plockade fram tre saker och
Hilding ville äta! Så det gick väl lite sisådär.


Färdigfixade och piffade. Pöss på dig älskling!


Frida var också nyårsfin. Ozzy drog runt i t-shirt och
jeans och ides inte ens ta på sig sockar, så honom
ides vi inte ens fota;)



Till förrätt blev det krämig räksoppa och "vitlöksmacka",
här är det dock bara tallrikar på bilden.


Till bords med Fidde, Tana och Saga.


Småbrudarna brevid varandra.


En supersmarrig efterrättsbomb som Fidde och Tana
rört ihop bestående av hallon, vitchoklad, kesella, ägg
och en massa andra ingredienser som jag inte
kommer ihåg.


Påklädning inför 12-slaget.

Både Astrid och Saga var vakna och höll i gång heeela
kvällen ända fram till midnatt. Jag vet inte riktigt vad
de gick på, men jag gissar att rätt mycket var vilja!

Hilding den lilla skurken vaknade och ville ha mat
precis till då vi skulle gå iväg och efter han ätit ville han
bestämt inte sova något mera utan låg istället och skrek
i vagnen hela vägen ner till fotbollsplan. Såklart!


Dags för avfyrning!


Det lönar sig att ha kompisar på pyrot...


... 193 stycken feta raketer i en enda stor låda.
Yes please!



Casper är inte rädd för raketer.


Pumlan tittade storögt på andras fyrverkerier
... men våra gillade hon INTE!


Skål!


... och Gott Nytt År!

2010 here we come!!!


Kommentarer
Postat av: Elin Norén

Att städa när man har små barn tii hjälp brukar ju gå ungerfär så som du beskriver :) Ni verkar ha haft trevligt iaf! Gott nytt år!

2010-01-01 @ 23:29:20
URL: http://norenare.blogg.se/
Postat av: Marie

Ni är så söta du och Daniel, ser ut som värsta ungdomarna med fyra barn. :) Och att du har fött fyra barn, det sista alldeles nyss?! Helt otroligt!



Desserten såg för övrigt löjligt god ut och om jag inte satt har post-magsjuk hade jag nog varit riktigt sugen!

2010-01-02 @ 08:16:33
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0