Biten.

Stackars Hilding fick gråta en skvätt i morse då Astrid
den lilla luringen bestämde sig för att "smaka" på lille-
brors hand.

Hon hade krupit upp och låg brevid honom på en filt i
soffan och gosade i ena sekunden bara för att i andra
sekunden plötsligt sätta tänderna i ovansidan av hans
lilla hand.

Jag vet inte riktigt hur man "straffar" en 1-åring som 
mest skrattar då man skäller på henne, men arg blev
jag i spjälsängen åkte hon där hon fick stå och skrika
och gråta en stund innan vi kramades och blev
kompisar igen. Sen fick hon komma och titta och blåsa
på lillebrors hand som nu har ett snyggt litet rött märke
på sig.

Skitunge. Jag vet inte om det är Hilding som är väldigt
opopulär idag eller om Astrid bara allmänt har en dålig
dag. Bara en stund senare bet hon nämligen Frida i
rumpan och stackars dockan blev biten rätt i ansiktet!

Nu sover i alla fall lillebror och vi sitter och myser  i
soffan och kollar Drömmarnas trädgård och äter
banan.
Det är inte lätt att vara liten alltid.


Kommentarer
Postat av: sanna

dom är luriga dom små, men vad gör man ;)

2010-01-04 @ 21:08:29
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Å jag bara ler när jag läser ditt inlägg! Det ÄR ju sånt som händer ibland, även om det inte är så kul för de drabbade så låter det rätt gulligt så här i efterhand. Tack för att du delade det med oss!! :D

2010-01-05 @ 20:56:25
URL: http://norenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0