BF

= som i  BarnFritt!

Igårkväll var jag och fikade med några Fl-mammor inne
i stan. UTAN barn.

Förutom en liten innebandy-träning som Daniel tog med
Hilding till för bara en vecka sedan så var det den första
gången som jag och H var separerade från varandra
längre än en piss-paus!

Fast nu ljög jag ju lite, ibland sover han faktiskt! Men då
är vi ju fortfarande i samma hus tillsammans.

Hur som helst så var det första gången på väldigt,
väldigt, VÄLDIGT länge som jag var HELT utan barn!

(Tror jag iaf. Men jag är ju minst sagt lite dement nu
för tiden så säker kan man aldrig vara;)


Daniel kom hem från jobbet strax före 18, knöt på sig
Hilding på magen och ställde sig och lagade middag.
(Självklart hade jag ingen färdig då han kom hem;)

Egentligen borde jag ju planera in saker VARJE kväll,
värsta lyxen ju!



Ninja-boy stretar bakåt med huvudet i sjalen för att
hålla koll på läget runt omkring.

Fikat var jättemysigt.
Insåg att jag var den enda där som fortfarande går
hemma (av förklarliga själ;). Alla andra har börjat
jobba, alternativt plugga. Får lite smått ångest över
vad tusan jag ska hitta på då mina mamma-dagar
är slut.

Men det löser sig nog.
Förskolejobben växer ju fortfarande inte på träd
häromkring direkt, men vem vet. En vacker dag
kanske jag vaknar upp på morgonen och vet vad
jag ska bli då jag blir stor!;)

Eller så kanske jag vinner miljoner på lotto
... som jag aldrig spelar.
Vem vet!


Kommentarer
Postat av: Elin

Det ska va en förskollärare till å ha en sån karl!! :D Hahahaa

2010-01-15 @ 23:25:48
URL: http://norenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0