Alive

Natten har varit lååång men Hilding har inte spytt något
mer sedan 23-tiden igår. Nu äter han nästan som vanligt 
igen och verkar få behålla det.
*peppar peppar*

Glad är han också! Nästan så jag börjar undra hur det
egentligen känns att vara liten bebis annars då han knappt
verkar berörd av att åka på magsjuka och kräkas mer än 
jag trodde var möjligt för en liten baby.


Lilla sötisen med gokinderna. Tur att han har lite att ta av.

Daniel mår bra igen och Oskar och Frida mår nästan
lite för bra;) och håller som mest på att försöka ta ihjäl
varandra i brist på annat socialt umgänge.

Astrid är lika glad som vanligt och springer runt och
busar men hon har fortfarande knappt någon matlust
och det lilla man lyckas lirka i henne åker rakt igenom,
så henne är jag fortfarande lite orolig för. All välling
totalvägrar hon dessutom efter att hon spytt upp en
flaska, så nu jagar jag henne med vatten och erbjuder
ätbart och drickbart av alla de slag.

Åhhh så skönt om hon kunde prata och säga vad hon
ville ha. Nu är det mest nej! till allt. Även till sånt hon
tar emot;)


Pumlan som tydligen tänker julpyssla.

Själv mår jag bara bra. Än så länge. Lite ont i halsen
men det känns ju mest bara töntigt.
Inte ens speciellt trött är jag fastän jag som mest sovit
kanske en  timme totalt på hela natten. Men det lär väl
komma ikapp.

Idag borde det då vara Min dag... så vi får väl se.

Söndag - Frida
Måndag - Astrid
Tisdag - Oskar
Onsdag - Daniel och Hilding
Torsdag - ...

Nu när Daniel är på benen igen så känner jag mig
nästan obrydd för om jag också åker dit. Jag är bara
spyless på allt som har med spya att göra.

Så kom igen magsjukan,
Bring it!
säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att höra att det går åt rätt håll hos er. Hade precis tänkt ringa och höra om ni behövde hjälp med något..lät lite som en väl övermäktig situation ni hamnat i. Angående Astrid så tror jag inte att det är någon fara så länge ni får i henne vätska och hon kissar bra. Alvin gör också precis som Astrid när han varit sjuk...Han brukar rata det meste i flera dagar, inklusive välling. Sist levde han i stort sett på Apelsinjuice i några dagar innan han fick tillbaka matlusten (inte för att hans matlusten någonsin är jättestor men bättre än vid sjukdom iaf). Inte är det helt lätt att enbart erbjuda saker som är snälla för magen heller när dom små liven tackar nej till allt sånt. Jag hoppas du slipper kräkas, Hilding fortsätter hålla sig frisk och att Astrid får tillbaka matlusten snart.

2010-02-11 @ 13:14:50
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Vincent magsjukefavorit var nyponsoppa med vaniljglass i. Det var "mmmmmm" enligt han. Mellan varje tugga till och med. :)

2010-02-11 @ 13:30:30
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0