Pelle är död

Ozzys älskade majsorm har vandrat vidare.

Egentligen sörjer jag inte, ormar är inte direkt mitt 
favoritdjur, men det gör ont i hjärtat av att se min lilla
kille ledsen. 

Många fina minnen har vi iaf av Pelle. Jag och Ozzy
pratade om dom igårkväll när han precis hade hittat
honom död.
Konstigt nog så handlar de flesta Ozzy skrattar högt åt
om hur Pelle hållit på att skrämma ihjäl mig!
... och andra;P

Som när han rymde från sitt terrarium in i kläd-
kammaren och bajsade i ett par av mina skor! Eller då
han var borta i över en månad och plötsligt dök upp 
ovanpå tv:n då Daniel lämpligt nog var utomlands i
USA och inte alls kunde komma och hjälpa mig fånga
in en utsvulten och mindre trevlig orm!
För att inte tala om den gången jag skulle röjja upp i
badrummet och drog upp hela famnen full av tvätt att
bära vidare till tvättstugan då jag plötsligt känner Pelle 
ringla runt min hals!
Daniel och Oskar höll på att skratta ihjäl sig och själv
var jag tvungen att bara lägga mig ner på sovrums-
golvet en stund för att andas och vänta på att hjärt-
attacken skulle passera.

På barnens dagis har han också varit och hälsat på,
och så halvvägs påväg över gatan till grannen med
Oskar och gänget innan hon hann ut och stoppade
dom;)

Men nu ska han då begravas. Det har Oskar bestämt.
Han ska ligga ute på gården brevid den stora stenen 
tillsammans med sina två barn och deras mamma
Sune.
(Ja, det blev en mindre miss där då Silvia och Sune
först levde tillsammans och bestämde sig för att
föröka sig... med påföljden att Sune blev gravid! Så
då fick Silvia genomgå namnsbyte till Pelle;)

Problemet är ju då bara att i -25 grader ute
så begraver man ingenting i våran gräsmatta!


Fridas hamster Ludde dog ju på självaste julafton,
så nu är vi inte bara husdjurslösa, ute i frysen i
garaget har vi dessutom en död hamster och nu en
lång ihopringlad majsorm i olika gamla glasslådor.

Trevligt.
Det är så att man blir lite sugen på glass.


          Rest In Peace Pelle.

Kommentarer
Postat av: Lisa

ät inge glass hos sofia och co förrän tidigast till sommaren memorerar för mig själv

För övrigt är jag i alla fall gladast åt att Ozzys spindel är död sen läääänge. Hoppas ni inte har honom också i frysen

2010-02-26 @ 18:55:38
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi hade en orm och två ödlor i frysen i ett halvår en gång. Det tyckte folk var äckligt. Äckligt hade varit om vi förvarade dem i skafferiet. Enligt mig.



Trist för Ozzy dock att hans orm gått och dött, hoppas han inte kommer på att han vill ha en spindel nu istället. :/

2010-02-26 @ 19:28:19
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Soppa

Nä stackare,, Hoppas vinsten mot Rutan gjorde honom glad igen..

Jag spanade efter en mamma Sofia men såg henne inte vart var du!!!



på våran baksida ligger 3 st hundar 2 katter 3 hamstar och 1 kanin.. eller våran och våran komunens mark. Och några av dom har oxå bott i våran frys.Vi höll på sätta in en hund där men där gick gränsen utrymmes mässig. En greyhound i frys ! så just den som dog på vintern fick kremeras.

2010-02-26 @ 22:49:32
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0