Hej och hå

Daniel åkte till Stockholm tidigt imorse och blir borta till
onsdag. Hilding har sovit oroligt hela natten på grund av
en dum förkylning och jag såg ärligt talat ganska
mycket fram emot att lämna Pumlan på dagis och sedan
bara gå hem och lägga mig i soffan i lite lugn och ro och
kanske till och med sova en liten stund med lilla H.

8.30 imorse ringde först Fridas och sedan Ozzys fröken
för att berätta att det tyvärr inte blev någon skola idag
då det av okänd anledning bara var 10 grader varmt i
hela skolan. Kanske lite i kallaste laget!
Så bara en liten stund efter att jag skickat iväg dem på
morgonen så kom storbarnen tillbaka igen. Med buller
och bång. Självklart hade Ozzy även glömt varendaste
liten läxa på skolan... eller som han själv uttrycker det;
-Mäh, vem har snott läxan från min väska?! Jag HADE
faktiskt satt den här... JO, jag lovar!

Yeah right, säger jag bara.

Snö, snö, snö hade vi ute och så en supersnitsig plog-
karm. Dessutom stod bilen parkerad så långt upp på
uppfarten att det var omöjligt att komma förbi med
syskonvagnen, så där var det bara att vända om och
börja om igen, packa ner Hilding i singelvagnen istället
och ta Astrid i pulkan.

Jag följde med Ozzy tillbaka till skolan då jag ändå
skulle lämna av Astrid och fick lyssna på då han skulle
försöka förklara för en fröken vilka papper det var som
han saknade;
-Jag skulle ha några papper... eller ett, med text...
och sånt!

Jamen jaha, då är det ju glasklart! Eller så inte!
Den stackars fröken måste ju nästan tro att han är 
aningen dum i huvudet!;P

Sen skottade vi snö. Mycket snö. Fast mest skrattade
jag och Frida åt Ozzy som tydligen är helt värdelös
när det kommer till snöskottning. Första spadtaget
smällde han upp i brevlådan och sen var han mest
ivägen så efter ett tag skickade vi helt enkelt in
honom med Hilding istället.
Frida däremot visade sig vara en riktig rackare
på att skotta snö. Good to know!;)


Girl power! F*n vad bra vi är!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oh vilken härlig start på veckan ;-) diggar bäst bilens placering på gården :) Du får säga till om du vill ha hjälp att flytta lite på den

2010-02-01 @ 17:27:45
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0