It´s snowing cats and dogs

Det snöar. Och blåser.
Och snöar ännu mera.
Och blåser ännu lite mera.



Riktigt härligt och mysigt väder... så länge man är
inne! Inte fullt lika förtjusande då man är utomhus.
I vanliga fall brukar jag aldrig fråga Pumlan om hon
vill gå till dagis eller inte men imorse gjorde jag det.
Inte så svårt att klura ut vad svaret skulle bli, men
det var värt ett litet försök ändå.


-Gå dagis, ja ja JAAAA!
-Och Hoppe hare. Och räven.
-Fort mamma, spring. SPRIIING!


Öh Näe. Jag tror inte ens att det är fullt möjligt att
springa med en barnvagn framför sig i ena handen
och en bob (eller snowracer;) i den andra, i lätt
snöstorm med massor av snö som driver omkring
överallt och samtidigt piskar en hårt i ansiktet så
att man knappt heller kan se vart man går.
(eller springer då)

Astrids förskola kör förövrigt med levande jul-
kalender, så varje dag vid samlingen ute på
stubbarna så har pedagogerna en liten "teater"
och/eller ett litet äventyr med barnen. Igår hade 
bl.a Räven och Hoppe Hare kommit för att hälsa
på och sjunga med barnen och Astrid hoppades
nog lite idag att de skulle vara kvar;).

Och ja, jag ÄLSKAR Astrids pedagoger.
Jag ska gifta mig med dom allihopa, sen när
jag blir stor!;P
(De vet bara inte om det ännu)

Kommentarer
Postat av: Soppa

men åhh vill oxå ha babyn där

2010-12-16 @ 19:06:58
Postat av: Malin

Ja jag säger också men åhh! Jag vill att båda mina ska börja på er förskola!! Suck..

2010-12-16 @ 19:32:37
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0