Hockey och BF

Igår fick Astrid åka och baka bullar med farmor medans
vi andra (minus Frida som kunde komma på ungefär en
miljon saker hon gör hellre) åkte till Coop arena och
hejjade på Ozzy och hans hockeylag när de kämpade
mot Boden.
I vanliga fall är jag ganska anti-hockey av naturen men
jag måste erkänna att det var svinigt kul och sjukt
spännande in i det allra sista. Väldigt mäktig och
samtidigt en väldigt underlig känsla att se sin lilla "bebis"
och hans "småkillekompisar" åka omkring och tacklas
(inte särskilt löst heller) på samma is som Luleå hockey
(och på inga som helst sätt vara småkillar alls längre!) 


Min inte-så-lilla-älskling som var på disco i fredags och
som ska få räls i februari. VART TAR TIDEN VÄGEN?!?


Ibland så slår det mig bara att jag måste vara väldigt 
gammal själv... så efter att vi handlat och hämtat upp
Pumlis från farmor så svidade vi om då småttingarna
somnat och lämnade Ozzy och Frida hemma som
babyvakter medans vi promenerade några hus bort på
vuxenfest med bf - som i BarnFritt!
Väldigt vuxet och väldigt roligt.
En massa vuxna människor och en massa sprit, musik
och tillochmed lite julklappsutdelning. Jag fick en snygg
chokladtvål med matchande handduk (betydligt
fyndigare än jag förväntat mig av en max 30 kroners
klapp) och grannen fick helt klockrent våra kinky hand-
bojjor från kvantum.


Helt fina klappar ju.

Annars är nog största festförändringarna om man vill
jämföra lite "nu och då" att vuxna människor har
betydligt bättre sprit och samtalsämnen har gått från;
-Men döhh så tröga mina föräldrar är! (typ)
till;
-... och då kommer jag ut på morgonen och möts av
en lång och ful finnig kille som smyger ut ur dotterns
rum och jag måste stanna och andas lite för att inte
gå fram och slå han på käften!


Annars avrundade vi kvällen/natten efter massor av 
skratt och skoj strax efter 00.00 då det finns en dag
idag med, och den ofta börjar aaningens för tidigt.

Nästan alla blir vi stora!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0