"Bara titta inte röra"

Astrid kan säga det men har lite svårare att efterleva
det. Låter lite mer som ett mantra då hon sakta backar
in i granen med rumpan och ryggen före för att ingen
ska kunna tro att hon på något sätt tänker pilla i den,
vilket hon givetsvis tänker.
Hilding kan inget av delarna. Han ligger gärna på rygg
nere vid julgransfoten lite som en lekfull katt och
sparkar och drar i både pumlor och grenar och bankar
på pyntet med duploklossar.
Hittills står dock granen! Väldigt snett vissa gånger och
med med eller mindre pynt i sig, men detaljer. Jag är
nöjd så länge den överlever julen. (Även om den
redan är väldigt död som plastgranar vanligtvis är;)


Världens bästa klätterträd och så FÅR MAN INTE
klättra!? Hilding han vill, han vill, han vill!


Hilding och Pumlan. (Fniss!;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hihi, så söta och busiga de verkar! Får se hur min tvååring reagerar på granen, förra året lät hon bli den så jag hoppas på det bästa.



Aaaa, nu förstår jag var pumlor är! Det är alltså julgranskulor? Som jag har funderat, haha! Det måste vara någon dialektskillnad för jag har aldrig hört ordet förrän jag sett det på lite olika bloggar.:)



Kram

2010-12-12 @ 14:06:12
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Ingela

Snygg-Hilding i snygga kläder.



Vi ska sätta upp granen imorgon och jag hade en tanke om att sätta paketen under... HA!

2010-12-12 @ 14:18:25
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0