Vad gör man inte för 50 spänn

Ja, en hel massa!

Astrid är understimulerad deluxe. Klättrar på alla husets
väggar och river ut och pillar i allt hon inte ska röra. Är
överallt och ingenstans samtidigt och jag blir bara så
väldigt trött. Stora killarna är givetvis på hockeyträning,
alltid hockeyträning! Jag HATAR hockeyträning! Så för
att överleva "ensam" mellan klockan 11 och 14 utan att
tappa det lilla förstånd jag har kvar så försökte jag mig
på att muta Frida och kompis med 50 spänn att dela 
på för att gå ut och roa (och trötta ut;) Astrid riktigt
ordentligt ute i snön.

Efter bara 10 minuter kom de in igen och sa att det
inte gick men efter att jag förklarat att jag för fjuttiga
10 minuter endast var beredd att betala 5 kr (max)
så gick de ut på ett nytt försök.

En kvart senare kom de in igen och påstod att det inte
var värt det! Pulkbacken var tydligen full av lössnö
och pulkan var för tung att dra. Pumlan var också på
sitt allra bästa anti-allt-humör och vantar flög av hela
tiden samtidigt som Frida påstod att det var väldigt
pinsamt då folk tittade fundersamt då de gick förbi och
hon stod och lirkade och gormade och försökte dra en 
liten tjurig unge som låg mitt på gatan framåt i benen
för att hon inte skulle bli påkörd av bilar som ville
passera.

Mycket roar de små, men tyvärr inte särskilt länge!


Fina fina Pumlanprinsessan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0