22 december

Ingen fler spyor (... hittills iallafall) och lillbruden springer
omkring och ser ut att må lika finfint som vanligt. Fast det
gjorde hon iofs även igår då det mesta lilla hon fick i sig
åkte rätt igenom henne och landade i blöjan.
Men mycket hellre bajs än kräk, om jag måste välja;P

Mina händer blöder av all handtvättning (bokstavligt talat)
och den mesta tiden går åt till att vakta de små från att
byta saliv i form av snottade nappar, muggar och bestick, 
delade matbitar och dreggliga brottningsmatcher med
slick i ansiktet samt lekar som "om-du-stoppar-in-din-
hand-i-min-mun-så-biter-jag-dig-och-sen-stoppar-jag-in-
mitt-finger-i-din-mun-så-biter-du-mig", men VARFÖR!

Igår var jag av någon anledning helt död mot kvällen 
(mest troligt bara för att jag visste att jag var ensam;P)
och gick och la mig i sängen med la grande huvudvärken
redan till Ernst klockan 20.00. och sa till de stora barnen
att de fick låsa dörren och släcka sen när de gick och la
sig. Vaknade ungefär en miljon gånger beredd på spyor
då båda småttingarna såklart sov oroligt och gnällde i
sömnen och gick sen upp och blandade mig en trippel
treo (hata huvudvärk) kring 02.00, men sen har jag 
sovit som en gud till 07 och idag känns läget på topp.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, det lät som en härlig "bita finger" lek. Fantastiskt skönt att det inte blivit några fler spyor!



Kram

2010-12-22 @ 13:12:04
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0