Vem har bytt ut barnet???

Jag vill bara säga THANK YOOOU!

Min mamma tyckte tidigare att vi litegrann fick
skylla oss själva då vi gav bebisen namnet Hilding,
såklart att det skulle bli en ilsken och arg liten
farbror då liksom!;)

Men nu ni!
Nu verkar den arga farbrorn ha flyttat långt
härifrån och kvar här hemma bor nu istället på
heltid världens absolut coolaste och goaste, finaste,
gladaste och roligaste lilla Hilding-Vilding-kille.
Söt som socker och alldeles BÄST!

Från att sina sämsta dagar ha vaknat skrikandes
och sedan grinat, gnällt och skrikit sig igenom
större delen av dagen, svettig, hes och nästan lite
lila så är det numera en goo liten solstråle som
möter en redan tidigt på morgonen och sedan
trollbinder en resten av dagen med sin lilla skratt-
grop, glada glittriga ögon, en massa spott och joller,
lite kräk och ett underbart skratt!

Frida sa tidigare i veckan att;
-Vet du mamma, förut så bråkade alltid jag och
Oskar om vem skulle måsta hjälpa till med Hilding
... men nu är det faktsikt riktigt roligt att vara
med honom. Det är som om han inte hatar mig
längre!


Hahaha! Ja, jag känner nästan likadant.

Vikt och längd på underbarnet har jag just nu ingen
aning om ... och det lär nog att dröja ett bra tag till
innan jag vet det för igår ringde nämligen den nya
barnmorskan från bvc IGEN och ändrade tid och
datum för nytt besök.
Det är väl bara typ fjärde eller möjligtvis femte
gången nu då. Hade jag inte varit ganska obrydd i
diagram och bla, bla, bla så hade jag nästan börjat
tro att hon dissar oss en aning... eller två!;P

12:e mars vägde han alltså 6930 gram och var 
62 cm lång... och sen får vänta tills början av juni
(än så länge;) för att se vad nästa siffror landar på.
Haha, det är ju nästan lite komiskt.
Jag gissar då i alla fall på att han lär har växt en
aning!


♥♥♥Hildigooo♥♥♥


Hilding är ute och flyger på vardagsrumsgolvet.
Han har kommit på hur man rullar (eller så gör han
det bara av misstag;) och stannar nu inte alltid kvar 
på stället man lämnade honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0