Rita

Senaste tiden har det börjat bubbla upp en massa nya
ord från Astrid lite då och då när man minst anar det.

Imorse satt jag och förhörde Ozzy på engelska glosor
vid frukost och när Astrid fick syn på papper och penna
så ville hon plötsligt "RITA!".

Oskar gav henne ett papper och en tuschpenna
(inte riktigt vad jag skulle ha gett henne men när jag
försökte byta ut tuschpennan mot en färgpenna
sekunden senare var det redan försent)
-NEEEEJ! RITA! skrek hon såfort jag ens tittade lite
för länge å tuschpennan.

Först drog hon en massa streck på pappret och
pratade en massa Astrid-språk. Sedan gjorde hon
några prickar, lekte med korken en lång stund och
avslutade sen med att rita lite fejkskador på sina
händer och säga; Titta! Aaj! Aaaaaaj!

Nog för att pennan var röd... men så lättlurade är
vi faktiskt inte. Så det enda som hände var att hon
fick en krita istället efter att vi skrattat lite åt svammel-
ungen först.




Astrid vid ett tidigare tillfälle då hon fick tag på min
mascara och ritade/sminkade sig i ansiktet för att
sedan spela totalt oskyldig då jag frågade vad hon
hade gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0