Pillrig & Pysslig

Jag känner mig helt pysslig och inspirerad för tillfället.
Inte så att jag verkligen GÖR något, men sådär så att
jag går omkring och VILL och funderar på att göra
massor.
Sy och såga, måla, tapetsera, skruva och dona, rensa
eller bara sortera.

Daniel hävdar att det är tur att jag inte har speciellt
mycket tid till att hitta på OCH framförallt genomföra
så värst mycket här hemma nu för tiden. Enligt
honom är jag tydligen smått livsfarlig att ha hemma 
för länge, i alla fall om jag blir uttråkad.
Förstår inte alls vad han kan mena med det!

(men det KAN ändå hända att jag redan har en, eller
kanske två, elaka planer på G inne i mitt huvud som 
han varken skulle uppskatta eller godkänna om han
visste om;P)


Jag vet inte om det beror på solen eller om jag ¨
kanske gått och blivit aningen skengravid med en
massa bygga-bo-instinkter av att umgås med Lisa
(som nog mer kräks än bygger bo just nu).

Men troligt kan det också bero på att min kära vän
J äntligen gett sig in i cyberspace-världen.
Och J är nog smått aninen galen!;)
... kreativ till tusen med miljoner av ideér som
sprutar konstant och väldigt, VÄLDIGT effektiv.
 
När hon pratar om att hon funderar på att göra en
grej så är saken ofta gjord till dagen därpå eller
timmarna efteråt (om det fysikst är möjligt).
När jag pratar om att jag ska göra en grej så blir
saken gjord först 3 veckor/3 månader eller ibland
3 ÅR efteråt... i bästa fall!

Grymt inspirerande är hon i alla fall.
Så vem vet. En vacker dag häromkring kanske jag
får fingrarna ur och gör en grej.. eller två!

Men helt säker kan man aldrig vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0