Ooops I did it again

A morning from hell!

Som för övrigt annars började rätt bra.
Astrid bjöd på sovmorgon ända fram till 7, och allt kändes lugnt
och härligt och framförallt under kontroll...
Tills jag ringer till skolan för att informera om att Ozzy kommer 
senare då han först ska vara hos tandläkaren kl.9.

-Men ojdå! Då blir det ju problem! svarar läraren som svarat i
personalrummet i andra änden.
-För visst är det 4B som ska cykla iväg till bergviken och vara
ute på skogsvallen hela dagen idag? .... Hmmm, hur gör vi då?

-Nej, men det är lugnt! svarar jag helt fejkat lugnt.
-Han kommer bara dit direkt med cykel efter tandläkarbesöket.

Men i verligenheten är det inte alls lugnt!
Inte det minsta!!!


För;
Jag har helt glömt bort den f-bannade friluftsdagen, saknar
både körkort och bil, Daniel är precis på väg till ett möte i Piteå,
vi har inte packat någon matsäck, klockan är redan halv åtta och
Astrid kryper runt i bajsblöja och har inte ätit någon frukost,
bussen som vi skulle ta till tandläkaren går om 45min...
etc, etc.

F-N och H-vete är det enda jag tänker medans jag tvingar D
att byta bajsblöja och ge gröt till lilla barnet medans jag slänger
på mig lite kläder och försöker leta ihop någon slags matsäck
till Ozzy.
Ringer till min älskade mamma<3 som har hovslagare till hästen
på morgonen och ber henne hämta upp Ozzys cykel i bilen
och sedan hämta upp oss hos tandläkaren och skjutsa Ozzy
till skogsvallen!

Såklart har jag sedan borta både börs och nycklar, det är svin-
kallt ute så jag vet knappt vad man ska ha för kläder, vi hinner
precis till bussen men jag lämnar dörren olåst för jag hittar inte
dom där förbannade nycklarna! Ozzy har glömt cykellåset och
att borsta tänderna, men cykellåset tramapade jag på påväg
ut så det slängde jag ner i hans väska då han inte såg. Puh!

Sen går allting faktist rätt smidigt!
(Förutom att busschauffören stannar en meter från trottoar-
kanten då vi ska kliva av så Astrid hade faceplantat marken
om hon inte suttit fastspänd då jag fortfarande stressad ska
försöka omma av så fort som möjligt.)

Astrid lever såklart rövare inne hos tandläkaren MEN Ozzy har
inga hål, och vi hittar en svincool tandbortse nere på apoteket
under tandläkaren som vi hinner borsta hans tänder med innan
undersökningen:)

Daniel har jobbat på som en tok hela veckan och dessutom
stått utanför ica och på andra ställen för att informera om
kommunserien de få tider då han INTE jobbat!
Så jag tycker iaf att jag har varit superduktig då jag fått iväg
storkidsen på alla träningar i tid och dessutom med alla grejjer
med. Det är inte alltid det händer!;)

Dessutom har jag klarat gympakläder, badkläder, läxor,
dagar med stövlar och medhavt mellanmål samt cykel och
hjälm.
Jag har också bokat tid för ultraljud i v.32, jag kom ihåg bvc
med Astrid, jag VET att det är föräldramöte och att jag ska
till mvc på måndag!

Så faaaktiskt så borde det egentligen inte ens  räknas att jag
helt enkelt kopplat bort en dag!;D
Det är iaf mitt försvar om soc kommer och knackar på!;P

Bla, bla, bla och bla!
Nu ska jag gå och slänga ihop någon slags middag innan jag
ska följa Frida upp på träning (igen) och samtidigt date:a
Daniel som står uppe vid centrum (igen) och ska fortsätta
ragga barn till knatte-hockey innan han måste åka tillbaka
till jobbet (igen)och fixa iordning någon j*kla dator!

Thank God att helgen är nära!

Kommentarer
Postat av: ida

Livet är härligt när det flyger förbi.. Man blir svettig av att bara tänka på allt du han med på en dag!

2009-09-17 @ 17:54:01
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Marie

Puh! Jag blev fan andfådd av att läsa..

2009-09-17 @ 18:31:28
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

å hej och hå vilken dag - man känner verkligen pressen och stressen... men du klarade galant - igen ;)

2009-09-17 @ 18:54:28
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Anna F

jag blir stressad bara av att läsa om din dag, ojoj, jag ska inte klaga på mina dagar hehehe

2009-09-17 @ 21:53:31
URL: http://annutt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tjo hej

Jag svettas av att bara läsa allt.

2009-09-18 @ 10:45:58
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0