Fortfarande dement

Igår var jag på Fridolinas föräldramöte.
En massa föräldrar sitter tysta, vrider på sig lite grann och
väntar på att de ska få åka hem samtidigt som det artigt
lyssnar(?;) på det lärarna har att säga.
Någon ställer en fråga eller två men oftast är det lärarna som
får kämpa om de vill ha svar på någontning.

En fråga som alltid kommer upp och som man VET kommer
innebära total tystnad är valet av klassföräldrar.
Fast ibland är det faktiskt någon som glatt erbjuder sig frivilligt
(och då kan jag gärna hoppa på som medhjälpare)
men oftast slutar det med att läraren får utse föräldrar efter
klasslistan.

I år erbjöd jag mig iaf frivilligt att fortsätta som föräldraråds-
representant även det här läsåret.
(Eftersom jag gjorde en sån totalt sugig insats förra året
genom att missa hela två av totalt tre mötestillfällen!)

Annars var det mest rätt allmän information. Lärarna pratade 
bl.a om vikten av att se till att barnen har med sig frukt och
kläder efter väder.
Och varför det är så viktigt att sjukanmäla sina barn
... och det är då det slår mig.

F-N!
Jag har ju helt glömt bort att ringa och sjukanmäla Frida.
Så går det då man äntligen tror att man har koll på läget.

Jag som t.om gjort iordning en superfin "koll-på-läget" central
på insidan av en av garderobsdörrarna i hallen. Där bl.a
telefonnumren för sjukanmälan av respektive barn fint står
uppskrivna.


T.om med sportschemat verkar överskådligt ut just nu. Men det
är nog bara lugnet innan stormen då Ozzy precis hoppat av
fotbollen och nu bara går omkring och väntar på att hockey-
säsongen (med miljoner, triljoner träningar och matcher) ska
dra igång.


Sen kan jag bara inte heller låta bli att le en smula idag.
Då både Ozzy och Frida gick till skolan utan vare sig stövlar
eller regnkläder.
Och nu ÖSER regnet ner.

Tur för mig att jag är både gravid och småbarnsförälder.
Jag har hört att man kan skylla rätt mycket på sånt OCH
komma undan med det!;-)

Kommentarer
Postat av: ida

Du göt då ett bättre jobb med dina stora än jag lyckas med. Jag skickade Oliver till skolan första dagen, ENSAM. Sen kom jag på at jag kanske borde ha följt med, det var ju första dagen i en ny klass. Inte för hanns skull, han verkar helt obrydd i det, men dom andra föräldrarna tror väl att jag är helt oengararad..! Fast åandra sidan är det kanske mindre glada miner om jag kommer dit med våran skrik maffia til klassrummet. Dom är ju varken stillsamma eller tystlåtna..

2009-09-04 @ 12:42:26
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Lisa

HAHAHA :-D då får vi se hur många föräldrarådsmöten du lyckas pricka in den här terminen då ;-)

2009-09-04 @ 13:39:20
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, ja urinprov fick jag lämna, men inte tog de då nå gravtest, bara de gamla hederliga UVI-testet. Jag vet, för jag såg på medans. ;)



Jag måste helt enkelt ha en ärligare uppsyn än du. ;D

2009-09-04 @ 14:34:34
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0