Härlig helg

I helgen har vi bara myst och umgåtts ihop hela familjen,
utan cuper och annat dumt påhitt. Superhärligt har det varit!
Storbarnen har varit med kompisar och jag och D har
försökt pilla på med lite husligheter och annat på hemma-
plan.

I lördags var vi ute och Astrid fick prova promenera i sina
nya vinterskor, vilket gick betydligt bättre än jag hade trott!
Hela vägen till mormor gick hon själv med lära-gå-vagnen,
vilket egentligen inte är sådär jättelångt då mormor faktiskt
bara bor några hus bort... men ändå, i vinterskor och på
"vårat" vägunderlag, dessutom med hala isfläckar lite här
och där så tycker jag hon gjorde det jättebra!:)


Pumlan går med vagnen i sina nya fina vinterskor, lite
krångligare och klumpigare men okej!



Min jacka går fortfarande att stänga... men inte särskilt länge
till gissar jag!


Nu tycker jag bestämt att Astrid faktiskt får börja gå själv på
heltid. Igår på jättemysig middag hos Lisa och David med
även Liza och Chrille, gick hon plötsligt helt själv hur lätt som
helst!
Men idag hemma verkar hon ha "glömt" det och vägrar allt
annat än krypa.

Jag tror fortfarande att hon bara försöker jävlas lite med mig
då jag inte allt för längesedan påstått att jag minsann ALDRIG
skulle sätta mina barn på daigs innan de kan gå själva!
(Varför kan man aldrig lära sig att bara vara tyst?!;)

Men nu är hon iaf avslöjad!
Nu VET vi att hon kan... hon bara inte VILL!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud så söt hon är hon vill ju inte helhjärtat visa att hon kan gå för än så är hon ju eran lilla baby ett tag till ;-)

2009-10-18 @ 22:27:17
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hehe...näe de är tjuriga de små liven ;) de kan men VILL inte... åhhåå...ni har vart på middag med Liza :) känner också dem :P

2009-10-20 @ 14:03:47
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0