Dagis.

Tack för alla tips och tankar!:)
Men det blir dagis iaf.

Kostnaden tänker jag förtränga ett bra tag till
(typ tills räkningen kommer;)
och om Astrid (eller framför allt JAG) inte trivs på förskolan
så säger vi bara upp oss!
Att börja inskolningen först efter jul känns fortfarande som det 
absolut ultimata... men då är jag rädd för att vi tappar platsen
och hamnar någon helt annanstans.

Nu ligger förskolan endast 25 meter bort, det är samma
avdelning med samma personal som Oskar och Frida hade då
de gick och vi vet att vi gillar dem:) Lokalerna inne har precis
blivit nyrenoverade efter en vattenskada, gården ute är
uppfrächad och jag vet att jag t.om väldigt starkt gillar kocken/
kokerskan!

I måndags var jag helt hundra på att säga upp platsen, men sen
var vi med Pumlan och kollade på Fridas basket och innenbandy
träningar. I en stor och stökig sporthall var Astrids enda mål i
livet att få smita in i ett litet redskapsförråd för att "leka" med
98:ornas innebandy grabbarna som härjade fritt därinne i väntan
på sin träning.

Tyvärr för henne så var de inte riktigt lika sugna att leka med
henne. Helt överlyckliga blev de inte då hon snodde deras vatten-
flaskor eller kröp ivägen då de kastade innebandybollar(!) på
varandra och slängde sig mellan madrasserna då de gjorde volter.

Astrid är nog helt klart mer redo för dagis än vad jag är
just nu
... men frågan är väl om dagis är redo för Astrid?;)



Slickar tallriken efter maten.


Astrid är en bus-brud!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Klokt beslut! Bara för att ni skolar in henne nu så måste hon ju inte gå tre dagar i veckan varje veckan sen. Är det någon dag du känner för att ha henne hemma med er så är det ju bara att ringa och säga att hon är ledig :-) Jag tror också att Astrid är redo för dagis...sen om mamman och dagiset är redo för det hela är ju en helt annan fråga ;-) Här hemma börjar vi få en tillfrisknad liten grabb som äntligen äter igen..dock får han vara hemma från dagis resten av veckan också så känner ni för en tur till någon lekpark eller miljögården någon dag så hojta till.

2009-10-14 @ 09:29:50
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Marie

Klart pumlisen kommer trivas på dagis! Jag tänker som dig, om Vincent inte gillar dagis och det absolut inte funkar för honom, då säger vi upp platsen och han får gå hemma med mig och bebis, men så länge han trivs, tycker det är kul och man märker på honom att han mår bra av det får han gå kvar. :)

2009-10-14 @ 10:29:53
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Sötungen :) Men klart man ska göra som man känner för... sen är juh 15 timmar i veckan valfritt inget tvång! :)

2009-10-14 @ 20:10:59
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0