En dag med Astrid

Började skriva på ett inlägg för ett bra tag sen.
Men det tog mig en jäkla tid för tydligen vet jag inte riktigt vad jag
pysslar på med om dagarna!

Jag vet dock att jag har det j***vligt bra och att jag absolut inte ser
framemot att börja måsta jobba igen!
Jag skulle kunna vara mammaledig forever... men då skulle jag behöva
liiite högre föräldrapenning;P
(och en väääldigt förstående eller mesig sambo som gick med på det;)

Här är iaf ett väldigt ungefärligt dagsschema,
så håll till godo...
 

06.00-06.30 Astrid vaknar, ligger och gnuggar snuttefilt eller gossedjur över
ansiktet och pratar för sig själv en stund.

07 ... någongång börjar läget bli akut och Pumlis måste upp ur liggläge. 
Antagligen hör hon O och F som antingen busar eller bråkar i soffan med
frukosttallrikarna framför disneychannel. 
Blöjbyte och Pumlan får antingen vara i gåstolen eller i knät på s
torsyskonen medans mamma försöker ha koll på om storbarnen behöver
ha med något speciellt till skolan (eller bara slöar;).

08.00 Storbarnen går till skolan. Mamma duschar ibland med Pumlan
hos "Bobby" (bumbon), påklädning.

08.30 Astrid äter en portion gröt och ungefär en halv burk fruktpure.
Bajsar och sover sedan en kvart i vagnen.

09.00-11.00 Astrid får vara i knät/gåstolen/på en filt medans mamma äter
frukost och surfar (om den bärbara fungerar). Astrid har blivit en riktig
rackare på att ta sig fram i gåstolen och nu när den har en bricka man kan
lägga upp grejer på så brukar hon mest roa sig med att hoppa runt och
kasta ner allt på golvet för att sedan bli sur om inte mamma plockar upp
det igen.

11.00 - Promenad med Lisa och Alvin oftast, alternativt mammafika eller
något annat. Hur som helst så brukar det förr eller senare sluta med en
massa fika!;D
Ibland sover Astrid en stund i vagnen och ibland gör hon det inte.

12.30-13.00 Astrid äter en burk lunch och en burk efterrätt.;)

13.30 Kommer Storbarnen med "tillbehör" hem, då kan det oftast vara
skönt att inte vara hemma;P

16.00 Ozzy har näst intill alltid antingen träning eller match och de få
gånger han inte har det så har Fridiolina det. Så kring halv fyra-fyra bör de
ha äta någon slags halvmiddag.
Pumlan äter lite burkmiddag eller gröt samtidigt som Storbarnen äter. 
Sen tar hon sig en liten middagslur efter maten.

17.00 Kommer Daniel hem, gosar med barnen och åker sedan iväg på
träning med Ozzy. Jag, Fridolina och Pumlan fortsätter att mysa på hemma,
med tvätt och disk och annat skoj.;P
Men ofta betyder det även att Frida leker med Astrid och jag leker med
datorn... haha!

19.00 Killarna kommer hem, läxor, kvällsmat m.m.
Pumlan äter gröt eller dricker ersättning och IBLAND är hon trött och
somnar redan vid 7!

20.00 Brukar vi annars försöka söva henne i egen säng
... men det brukar sluta med att hon somnar i våran iaf;)

21.00 Sover alla tre underbara änglar sött i sina sängar.=D
Jag och D umgås framför tv:n;)

Kommentarer
Postat av: sofia

Du var snabb du jag har tänkt tanken på att jag ska skriva en dag med poxy. Det kommer väl någon dag..

2009-03-14 @ 22:56:56
URL: http://thehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0