Bvc & Tandläkaren

8630...
Så många gram vägde Astrid idag. Hon är även 67.5 cm lång (har växt en
"hel" halv cm på en månad) och har ett huvudmått på 44.3(!). Jag visste inte
att de mätte SÅ noga;)

D överaskade oss med att plötsligt dyka upp på parkeringen utanför vc och
följa med oss in. Astrid blev jätteglad och supersprallig då pappa plötsligt
dök upp från ingenstans och utan förvarning.=) 

Var också mycket roligare att träffa bm då D var med;) Han bar omkring på
Pumlan, klädde av och på henne, skötte vägningen och mätningen och jag
kollade bara på. Ändå pratade bm hela tiden med MIG!
Vi fick tid för läkarbesök och bm frågade om tiden passade.
- Fråga inte mig, sa jag. Mest troligt är det väl tyvärr D som dyker upp då;)!
- Jahaa, undrade bm. Jobbar pappa i skift då när han kan följa med?
- Nä, sa D. Jag ska vara pappaledig!
Och jag tror nästan att tanten höll på att trilla ur stolen!;D
Är det verkligen SÅ ovanligt?!

Efter bvc åkte vi hem på lunch och sedan var det dax för mitt tandläkarbesök.
Jag hade förberett mig både mentalt och ekonomiskt på att jag skulle ha x
antal hål, så sen var det nästan min tur att trilla ur stolen då tandläkare Peter
hävdade att jag inte hade ett enda!
- Är du riktigt säker, undrade jag.
- Ja, fast jag kan kolla en gång extra om du vill.
- Ja, det är nog bäst!
Varpå Peter sätter näsan riktigt, rikitgt nära röntgen bilderna...
-Nepp, inga hål.
Han är bara för härlig!

Så nu har jag ju nästan TJÄNAT pengar idag.
Ja, jag känner mig faktiskt lite rikare nu när jag känner efter, fastän fp kommer
först imorgon!;)

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

hehe, härlig tandläkare :)... konstig reaktion från BM men det är kanske så ovanligt idag...

2009-03-24 @ 15:57:37
Postat av: Lisa

Helt klart värt att fira! Jag säger att du nu är värd att slå till på en helt ny lurv till lilla A. Och bråkar D med dig så säg att Lisa sa att alla barn MÅSTE ha MINST en lurv (och nu är hon stora tjejen så nu räknas inte overaller utan det är jackor som gäller)

2009-03-24 @ 18:43:32
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ååååh min BM är precis likadan! Fredrik är med nästan varje gång men hon pratar BARA med mig! Jäkla gammelmodiga tanter... fan vad kul att ni CHOCKA henne med att Daniel ska va hemma med Pumlan haha! Kan tänka mig att det snackades en del i fikarummet sen. ;P

2009-03-24 @ 21:01:17
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0