Schools Out!



Äntligen är det SOMMARLOV!
Och till hösten börjar lill-pojken 4:an!?!
Herreminge.

Frida var så snabb att hon inte ens fastnade på bild.
Och nu när Jossan kommit så lär vi inte se skymten av henne på ett tag
(så länge de inte dyker upp tillsammans:).

Själv var jag på glukosbelastning imorse så jag missade både sången
och det obligatoriska skolavslutningsfikat. Men lite kladdkaka hann jag
trycka i mig hos mamma efter proverna innan jag var tvungen att åka till
jobbet. Men det känns iaf lite mer som sommar när man vet att barnen
slutat skolan.

Glukosbelastning gick bra. Det var inte alls lika äckligt att få i sig den
sliskiga drycken som jag förväntat mig. Hela morgonen gick jag omkring
och trodde att jag höll på att svälta ihjäl då jag skulle hålla mig fastande
fram till provtagningen så när jag väl fick dricka första glaset var det
nästan lite gott. Smakade ungefär som det morgonthe jag brukade dricka
då jag var mindre, the med mjölk och två sockerbitar i... på bit!! Socker-
hysterin hade inte riktigt kommit igåg i slutet av 80-talet och början av
1990;P

-Är det ett dåligt tecken om jag tycker att det smakar helt okej? frågade
jag labkvinnan men hon bara skrattade och svarade att det i sånna fall
är jag och äldre herrar som gillar det. De flesta gravida brukar vilja
kräkas. Men efter andra glaset i direkt anslutning till det första blev det
lite väl sött och när jag väl fått en bänk att bädda ner mig i ute i korridoren
(under TVÅ-timmars väntan) hade jag lite spykänslor i kanske en kvart.
Annars var det rätt skönt att ligga där och läsa tidningar.

Resultatet visade tydligen inga konstigheter heller, så allt verkar ju bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Glukosbelastningen tyckte jag var FRUKTANSVÄRD! Men härligt att det gick bra för dig! :-)

2009-06-18 @ 15:45:27
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0