Förkylt

Egentligen var det tänkt att jag och Astrid skulle ha följt med resten av
trojkan till Piteå idag för en heldag med fotboll ute i det gröna. Men efter
att D kollat upp väderprognosen som visade skitkallt och regn så enades
vi om att jag och Pumlan istället skulle stanna hemma.
(Astrid vägrar fortfarande sova i vagn och jag håller på att förfrysa då
det är 20 plusgrader ute!)
Då Lisa dessutom erbjöd ikea besök så var ju saken helt avgjord.

Tyvärr vaknade dock Astrid i morse med en massa snor och hosta, så
ikea fick vi hoppa över. Själv mår jag inte heller helt hundra, snorig och
ont i halsen dessutom känns det nu även som om jag lyckats pricka in
en släng med feber på det. Underbart! Speciellt med tanke på att jag
börjar jobba... IMORGON!
Men hellre då att jag mår skit idag och skippar det imorgon;-)
(Fast jag är ju gjord av stål, så vad är väl en liten förkylning då?!;)
Astrid verkar inte heller bekymra sig speciellt mycket av att ha en massa
snor som rinner, hon röjjer på som vanligt:). Fast just nu sitter hon och
äter päronbitar och jag väntar på att min kladdkaka som är i ugnen ska
bli färdig. Pumlan har blivit superduktig på att tugga bitar men vi är
fortfarande inte helt överens om hur mycket man kan stoppa in i munnen
på en och samma gång.

Men VARFÖR finns det inget att se på tv en dag som denna??? Vi har
en massa kanaler att bläddra mellan men just nu visar alla bara blajj.
Jag kollade lite på norska barnmorskorna på nätet men just nu börjar
jag bara att må dåligt av att se det. Inte för att jag är nervös inför min
egen förlossning men tydligen har jag svårt för att se andra föda barn.
Väldigt logiskt!

Nä, nu ska jag bädda ner mig i soffan under ett täcke och trycka
kladdkaka (och se hur länge jag får ligga där för Astrid;).

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag började se det där i veckan. Har sett ett avsnitt iaf. Men blir rätt sugen. ;) Nåja, jag får gotta mig i din förlossning om ett tag. ;D

2009-06-07 @ 14:15:08
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

hihi..jo vissa dagar blir man sugen av att se barnmorskorna... andra kan jag känna att jag gärna väntar ett tag till ;)

2009-06-07 @ 18:56:35
URL: http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Lisa

åhåhåhå...kladdkaka...hur gott lät inte det då?! :-) Jobbigt med förkylning..är säkert bara kroppen som försöker komma på något sätt för att få slippa gå till jobbet imorgon. Hoppas ni båda kryar på er snabbt. Vi kom hem från Ikea för typ en timme sedan. Handlade som vanligt lite mer än vad som var tänkt och i vanlig ordning höll vi inte på att få igen bagageluckan när det var dags att börja rulla hemåt ;-) Enda missen idag var att krokilen som Alvin bestämt sig för att köpa var slut.

2009-06-07 @ 19:55:31
URL: http://vidvagensande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0