Mmmm... Morot!



Igår tjuvstartade vi "lite" med provsmakningarna.
Var ganska säkert där ett tag på att Astrid hade lite mjölkallergi men nu är
alla fläckarna som bortblåsta och hon klöser sig inte längre i pannan på
natten... känns lite töntigt bara, vad ska jag säga till bm imorgon?!
Hmmm... vi trodde liksom att hon var allergisk men nu tror vi inte det längre!
... herregud jag börjar ju bli hispig på riktigt!
Och hur smart låter det inte att jag först tror att  hon är överkänslig och sen
ger henne en hel burk morotspurè på det, för det var nästan så det blev.
Köpte fyra olika burkar på ica, men bara en av varje då jag fick för mig att
Pumlan kanske skulle smaka några teskedar i taget bara - jo sure!
Hon gapade stort på en gång och smaskade glatt i sig lite mer än halva
burken!!!
Antingen var morötter jättegott eller så är hennes vanliga välling bara riktigt
äcklig! ;P



Idag fick hon äta upp det lilla som var kvar från gårdagen och sen välling
på det... tyckte det skulle bli lite väl mycket med två nya smaker på två
dagar. Och om hon skulle få några nya fläckar eller jätteont i magen så
skulle jag ju annars inte veta vilken smak jag borde hispa över;P


Kommentarer
Postat av: Marie

Stortjejen, klart hon gillar "riktig" mat! :D

2009-01-21 @ 09:51:20
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: allicen

Det ser ju verkligen smaskens ut :)

2009-01-21 @ 10:18:59
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är klart att hon vill ha riktig mat, välling är ju bra blaskigt :-)



Utslagen hon hade kan ju bero på att det är en torr och kall årstid?

2009-01-21 @ 13:29:30
URL: http://idassida.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha...gullpumlan!Klart att morötter e smaskens!:-) Smörj torrfläckarna med hydrokortison ska du se att alla åker puts väck, ja om de inte redan hade gjort det förstås..:-)

2009-01-21 @ 14:48:02
URL: http://lillaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0