Bara att Bära

Astrid den lilla filuren har gått och skaffat sig en ny kvällsvana!
Hon har börjat skrika som ett väldigt arg litet bi framåt kvällstimmarna. Tre
kvällar i rad nu har hon hållit låda och det enda som duger för det lilla arga
biet är att få vara uppe i någons varma och mysiga famn. Tyvärr får personen
i vars famn hon hamnat i INTE sitta ner, det är tydligen absolut förbjudet!
Utan antingen får man gå omkring eller så får man snällt stå upp och gunga
lite fram och tillbaka.
(fråga mig inte hur hon kan känna skillnaden på när man sitter och när man
står, för jag har inte den blekaste aning;)

Det knasiga med det hela är att hon inte verkar ha ont någonstans!
Hon är inte hungrig och ser inte ens speciellt ledsen ut - bara arg... och trött!
(och fruktansvärt SÖÖT oxå såklart!)
Så våran enda teori just nu är att hon är pistoff för att hon är jättetrött men inte
VILL gå sova?!;)
Kan meddela att min rygg börjar kännas nästan lika öm och stel som mina
ben efter bodystep passet;D

Men även om vi nu får gå runt och bära på lillPumlan i ungefär en 15-20 min 
innan hon trorsig att sluta sina blå så har hon för varje kväll som gått somnat
tidigare och tidigare...
Ikväll somnade hon redan strax före 22.00!! och förhoppningsvis sover hon
till 07-08 imorn utan avbrott som hon brukar:)

Så jag har inte riktigt bestämt mig än för om jag gillar eller ogillar hennes
nya "thing";)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Texas kan också skillnaden mellan att sitta och stå haha! Och inte är det sitta som duger här heller...

Och jag tror att han också blir tjurig ibland för att han är trött men inte VILL sova! Har dom REDAN börjat trotsa våra sötungar? ;)

2009-01-16 @ 09:51:05
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Ida

Bäbisar måste ha en inbyggd höjdmätare kom vi fram till när Milda hade en sån period. Man kunde frysa den exakta ställning man höll henne i när man stod oh fööörsiiiiktigt sätta sej på kanten till bordet eller något. WÄÄÄÄÄ!! Inte får man sitta ner inte.

hon hade samma "symtom" som pumlan = inga alls, bara srik.

2009-01-16 @ 11:34:31
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0