Rump-Nissa

Läste att Marie hade hittat sin förlossningsjournal igår.
Kunde inte undgå att se hur hennes journal skilde sig aningen
från min...
och då pratar jag inte bara om färgen, min är nämligen blå;D



Lilla söta Rump-Astrid som hela tiden vägrade flytta sig neråt!
Tur i alla fall att den nedre kurvan rörde sig aningen (även om det
kändes seeegt just då) annars hade jag nog fått ett psyk-bryt.

Mellan 7.25 och 12.30 hade hon förflyttat sig = NOLL cm neråt,
13.05 gick vattnet, 13.07 började krystvärkarna och 13.23
föddes en levandefödd=) flicka genom manuell! sätesförlossning
(tydligen).
Undrar om det finns automatisk och om man kan välja
det istället?!

Skulle nu också kunna meddela försäkringsmannen som var
här för någon vecka sedan angående försäkring till Astrid att
Pumlans Apgar poäng låg på; 8, 10, 10.
(sånt som jag annars inte har någon aning om, liksom hennes
fyra sista siffror i personnumret samt datum då vi senast var hos
barnmorskan...)



Note to self



Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken söt liten rumpa du hade på ditt papper. :) Jag hade nog också föredragit en automatisk sätesförlossning om man fick välja, haha. Men du var tuff och körde på en manuell, bara för att stila.



Vilka fina ord de använder när de förklarar i pappret. Tur man är lite insatt så man förstår en hundradel iaf. :P

2009-02-17 @ 11:59:53
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Helena

Ååååh jag ville ju också ha en sån där ny tuff förlossningsjournal! Men jag fattar ingenting av partogrammet. Men lilla rumpan var söt. Inte fanns det sånt när Klara föddes och med Tuva fick vi inget alls.

2009-02-18 @ 10:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0