Men kan det sluta snöa nu

Jag har blivit beordrad att skotta gården idag.
Kan bero på att jag valde att ignorera det faktum att det faktiskt pågick en mindre
snöstorm ute igår vilket resulterade i att uppfarten (och övriga gården) var apfylld
med snö som snöat ner från himlen, snö som drivit in med blåsten OCH snö som
packats hårt i plogkarmen efter plogbilen då Daniel var trött och kom hem från
jobbet igår.
Oooops!
Så det kan gå...
Tur att han har flera års erfarenhet av att så länge det är möjligt köra genom
plogkarmar istället för att skotta bort dom;)


Jag valde att skylla på att det ju inte är någon mening att skotta före det har slutat
snöa, men efter att D skottat bort de mesta (efter att tränat Ozzys hockeylag)  så
tyckte han iaf att det var min tur att skotta bort den resterande snön som finns kvar...
Så kan det hemskt gärna sluta snöa nu???

Astid verkar som vanligt tycka att det är grötfrukost som gäller så efter det tror jag vi
får häva oss ut och skotta lite... då har jag ju iaf skottat det som var kvar.

Sen är det ju inte mitt fel om det har kommit en massa ny snö till då D kommer
hem... ;P


Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Usch, va synd det är om dig :-) Jag skottar aldrig, jo kanske att det hänt en gång, fast vi har så väldigt lite att skotta eftersom vi bor i radhus. Jo ibland har det sina fördelar, men inte när man vill ha ett stort växthus och en inglasad veranda när trädgården är så pytteliten :-)

Postat av: Ida

Jag har alibi för att slippa skotta, den enda fördelen med foglossingar :-D

2009-02-06 @ 14:37:41
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0