Veckan som gått

I veckan har vi;

Storhandlat med en bil full av barnstolar... bara för att
upptäcka att bagageluckan på bilen frysit igen och
därför är totalt omöjlig att få upp då vi står där på
parkeringen med ett berg av matpåsar!
Hur många fulla matpåsar får man in på passagerar-
sätet fram samt i knäna på medförljande passagerare?
Ja, typ en sådär 6-7 påsar.

Tappat bort en barnvagn(!) och det tog oss dessutom
två hela dagar innan vi ens insåg det!
Daniel hade lämnat Pumlan på dagis i singelvagnen
och sedan lämnat kvar vagnen där.
(fastän jag såklart sagt FLERA gånger att han skulle ta
pulkan alternativt ta hem vagnen efteråt då jag liksom
behövde ta syskonvagnen för att få med mig bägge
pluttarna hem sen!)

Fungerande kommunikation - eller så inte!
Så nu har vi brion inlåst på dagis.
Ganska skönt faktiskt! Betydligt rymligare blev det ju
med endast syskonvagnen i köket!;P
Undrar om dagis tar ut parkeringsavgift på vagnar???

Varit och sett Frida uppträda i sin julshow som
dvärgen Kloker. Totalt förträngt hennes tandläkartid
men klarat det ändå på håret tack vare folktand-
vårdens underbara sms-påminnelsetjänst!

Somnat i soffan konstiga tider på dygnet och natt
suddat sådär kring 03-04-05 tiden.

Tvättat hundra tvättmaskiner och diskat 100 disk-
maskiner, städat och plockat varje dag, dammsugit
(läs jag) och vaskat (läs Daniel)
... bara för att det konstant nästa dag ska se PRECIS
likadant ut igen!

Funderat på att lägga ut Ozzy på blocket.
Bara för att sedan inse att att Fridan kanske inte alls
är så oskyldig som hon ibland kan se ut.

Konstaterat att Astrid ÄR galen...
och att det nog faktiskt kan vara ett släktdrag!

Sen har vi äntligen tagit in och klätt julgranan idag,
käkat julvört med julskinka och stark senap och
kokat ännu mera knäck. På något konstigt sätt
försvinner den alltid så fort ner i min mage... och
nu kan jag inte ens skylla på att jag är gravid heller.

Åhh så härligt, tänk snart är det julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0