Två boobs

200 gram hade lill-killen gått upp sen sist visade bcv-vågen.
Mindre gul har han också blivit, så det kändes ju bra.
Skönt att höra att han verkar få i sig tillräckligt med mat.
Inte för att jag egentligen varit speciellt orolig, inte sedan
vi kom överens om att använda bägge boobsen i alla fall!;)

Och visst kan det vara mysigt att amma ibland, väldigt
praktiskt också att bara kunna slänga fram en tutte varje
gång plutten grinar (vilket iofs är ganska ofta). Men jag
måste erkänna att jag fortfarande kan tycka att det var bra
mycket smidigare många gånger då Astrid åt ersättning.
Bara det här med kläder! Jag är ju HELT VÄRDELÖS på att
ta på mig praktiska amningskläder.

VAD SKA MAN HA PÅ SIG?

Jag känner mig verkligen som värsta nybörjaren fastän jag
ändå ammat två barn tidigare.
Skönast och enklast är ju helt klart att skita i amningsbh:n
totalt (alla jag äger är ändå för små) och bara ha ett 
"amningslinne" och sedan en t-shirt eller kofta på. Men å
andra sidan känner jag att jag gärna kan behöva lite mera
... hmmm... stöd! än bara det lilla linnet erbjuder.

Borde verkligen behöva investera i en riktigt bra amnings-
bh alltså. Men hur tråkigt (och dyrt) låter inte det?!

Kommentarer
Postat av: Lisa

det lät som ett riktigt riktigt tråkigt köp. Du har iaf en snygg svart spis stående här hos oss nu...vet dock inte när jag ska kika förbi med den..känns som att jag mest jobbar hela tiden fram till nyår. Men jag kikar väl förbi någon eftermiddag efter jobbet och levererar den och resten av dina tavlor..och luktar lite på Hilding också förstås :-)

2009-12-16 @ 20:48:56
URL: http://vidvagensande.blogg.se/
Postat av: sanna

tänkte bara tipsa om en vanlig sporttop! svinbra ist för amningbh, lätt att dra ner, billigare och trycker in brösten så att dom inte börjar hänga ;) testa! jag har bara köpt en amningsbh men har typ knappt använt den. till jonas förtret, ja, men tuttarna ser faktiskt rätt ok ut efter snart 8 månaders amning! :)

2009-12-16 @ 20:59:17
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Jullan

Tips från en fattig mamma , till en annan ;) Kolla på minimundus.se de har en jätte bra amnings/gravidbh, som inte är speciellt dyr. Det är en sportbh som anpassar sig efter bystens storlek. Inte snygg men Sååååååå praktisk!

2009-12-16 @ 21:51:58
Postat av: Malin

Haha å jag som är sååå nöjd med min nya amningsbh fast att den kostade 500 kr!! ;) Men har aldrig ägt en dyr BH förut så jag känner mig ju som värsta princessan! ;) Hahahahaha....



Jag är också glad för pattarna man kan slänga fram när helst de behövs, haha.. Vad gör man då man ger ersättning? Då måste man ju anstänga sig för att trösta dom om dom grinar på en icket mattid, hahaha.. ;) Eller?

2009-12-16 @ 22:37:47
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Mrs Hillford

Lindex har en som är riktigt snygg om nu en amningsbh kan falla under den kategorin. Finns i vit eller svart och kostar kanske kring 250:- (tror den är ännu billigare)



Har lite fyllning så det värmer gott kalla dagar som denna! Jag kände mig riktigt snygg i den iaf!



Pussa Hilding Vilding från oss, han är SÅ söt!

2009-12-17 @ 05:00:16
Postat av: Lina

Eller så är det ju mellandagar snart. :) Fyndade amningsbehå då på lindex när Elise var en bebis.

2009-12-17 @ 07:59:49
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0