Fänkål och sjal

Imorse tog jag och Hilding sovmorgon till 9.30.
Skööönt var det, även om vi (med betoning på jag)
fortfarande inte skrapat ihop någon 8-timmars sömn
direkt.

Sen efter "frukost" åkte jag och Frida iväg en sväng
till stan. Jag har nämligen insett att jag saknar en hel
del snabbt-fram-med-tuttarna-kläder... det är liksom
ingenting jag tidigare eftersökt då jag shoppat kläder.
Höll på att fundera över vilken klänning jag skulle ha
på mig till nyår bara för att kunna konstatera efter en
snabb genomblick i min garderob att om jag inte vill
klä av mig mer än halvt naken varje gång Hilding vill
äta så vore det nog enklast att bara köpa en ny!

Första gången jag och Hilding har varit ifrån varandra
sedan BB! Jag ammade honom inom vi åkte iväg och
då vi kom tillbaka 4 timmar senare hade han ändå
lyckats trycka två "mål" ersättning och blev fort-
farande akuthungrig så fort jag klev innanför dörren.
Undra om han är inne i någon tillväxtperiod?!

Jag shoppade i alla fall en klänning på Lindex där jag
även hittade en supermjuk och skön amningsbehå och
ett amningslinne. Sen köpte jag fänkålste på Life som
jag hoppas kan hjälpa Hildings lilla prutt-mage så han
inte behöver ligga och knorra så mycket. Sen så
lyxade jag till det och köpte min favvo-mascara från
Lancome (såklart svindyr tyvärr) och ett juicy tubes
läppglans. 
Och så hann vi även med lite fika såklart!

Hemma i brevlådan då vi kom hem låg sedan en
traderad bärsjal från mysak och väntade på mig.

Om någon skulle ha sagt det till mig för några år
sedan att jag år 2009 skulle köpa bärsjal och dricka
fänkåls-te skulle jag bara ha asgarvat! Men nu då jag
sitter här måste jag säga att det där teet var riktigt
gott... och sjalen var riktigt skön. Även om jag än så
länge inte hunnit prova den på lilla knä-babyn som
sov då jag hade testing. 
Men fungerar den på en-massa-kilos-Astrid som
dessutom försökte klättra ur mest hela tiden så bara
MÅSTE den fungera på lilla Hilding ju!


Titta, titta, jag har två händer igen.
Yeeey!

Kommentarer
Postat av: Marie

Shit! En-massa-kilo-Vincent hade ju fått psykbryt om jag försökte fånga upp honom i en sjal, haha. :)



Du måste meddela hur det går med teet, det lät intressant. Inte för att min bebis knorrar så mycket just nu, men sen kanske. :)

2009-12-31 @ 07:41:36
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jennie

Mys, hoppas teet funkar och att du trivs med sjalen. Jag älskar ju mina iaf, bär fortfarande på min 3,5åring ibland ;-)

2009-12-31 @ 10:40:25
URL: http://www.cocinesyr.wordpress.com
Postat av: Malin

Hahahaha... Shit, fänkålste och sjal! Du har blivit en riktig familjelivsmamma! Hahaha.. =)))))



:P



Men visst är de rätt skönt me sjal. För mig tog det bara två barn innan jag köpte sjal å amningströjor från Boob! =)

2009-12-31 @ 11:11:43
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: sanna

hoppas teet funkar nu, jag tyckte som sagt det var guld och c har haft ont i magen ngn enstaka gång bara, tror det är lite därför, dom får ju mycket bättre matsmältning med teet och slår hål på gaserna :)



mysig sjal! jag ångrar faktiskt att jag sålde min jag hade, c var pytte och jag fick inte riktigt till det så köpte en bb ist, men det blir ju så sjukt tungt i dom känn det som, det är ju bättre fördelat i sjalen :)



gott nytt år!

2009-12-31 @ 15:09:47
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0