Paniiik!

Vad är alla föräldrars mardröm?

Ja iofs, det finns väl ganska många hemska tänkbara
senarior... inget man egentligen vill fundera över.
Men ikväll inträffade ett av dessa hemma hos oss;

OZZY RAMLADE MED HILDING I FAMNEN!

Ganska mycket hinner man tänka på en halv sekund.

Maten är klar och Oskar som varit Hildingvakt
(den lilla pojken är en riktig knä-bebis) reser sig från
soffan för att komma in i köket tillsammans med
babyn. Vi snackar en promenad på 3 meter, max!

Jag hör braket då han snubblar över Astrids bobby-
car(!), vänder mig om och hinner precis se hur han
stöper i golvet med lill-prinsen fortfarande i famnen.

PANIIIIIK!!!

Men underbar som han är våran STORA-prins så
offrar han sig själv och tar emot fallet med knä-
skålar, armbågar och ansikte medans lill-prinsen
förblir uppburen i hans händer, oskadad och totalt
oberörd!

THANK YOU GOD
... eller vem som helst!

Lätt att hjärtat helt slutade slå där för en sekund
eller två.

Kommentarer
Postat av: Pia - Mejas mamma

Men huja! Vilken tur att Hilding har en en superstorebror! Skönt att det gick bra!



God jul:)

2009-12-24 @ 07:03:45
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Sarah

God Jul på er! Huvva vad hemskt. Jag har råkat ut för samma sak då jag var liten. jag var typ 8-9 år och min lillebror var 1 år. Jag var ute och skulle bära hem han och så snavade jag på stenplattorna ute. vi rammlade och jag tappade han. Brorssan slog sig i huvudet och fick fara och sy det på akuten. Än i dag är jag livrädd för att rammla då jag har en liten i famnen. Jag vill knappt bära våran bebis ute då det är halt ute.. Det var ju tur att det gick bra för både Hilding och Oskar. Kram på er från Sarah.

2009-12-24 @ 08:36:24
Postat av: Lotta & Joel

En riktig superhjälte till storebror :)

2009-12-24 @ 21:03:22
Postat av: sanna

men gud vad jag är blödig men jag började ju grina nu! :S vilken tur att allting gick bra, vilken hero som tog emot fallet så bra :)!

2009-12-25 @ 09:18:08
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: minnapinna

Men ojoj, här sitter jag o bölar. Shit, vad blödig jag blivit sen Egil föddes ;) Vilken superbrorsa Hilding har!

2009-12-26 @ 12:04:24
URL: http://www.minnapinna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0