Happy

Idag var det snö ute då vi vaknade.
Snö som i SNÖÖÖ!

Daniel och Astrid åkte iväg med Frida på basketcup redan
strax före 9 imorse men av någon dum anledning hade
Hilding tid på bvc just idag (och dessutom redan 9.30)
istället för att ta en väldigt välbehövd sovmorgon så var
det bara att bege sig ut och plumsa snö istället.


Jag ser det snöar..

Glad var jag i alla fall idag över min fina Happy-vagn med
luftdäck. Med en mini-Hilding som enda last dessutom var
det bara att glida fram genom snön. Så när vi väl hade
gjort oss klara och bänglat på oss en massa kläder så var
det ändå ganska mysigt med en morgonpromenad i snön.


Inpackad och nerbäddad mini-prins.

Självklart fick jag stressa en massa innan vi väl kom
oss iväg då jag nog är en av världshistoriens sämsta
planerare... och Hilding är världsbäst på att att bli akut-
hungrig just precis vid de tillfällen som ofta passar mig
sämst! så fem små minuter kom vi försent till barn-
morskan.
Men då man har bebis brukar man komma undan rätt
bra med sånt, vilket är väldigt tur för mig.

4190g väger Hilding nu, 3 veckor gammal.
Och "hela" 53cm lång har han hunnit bli.

-Jag tror att det är någonting fel med min bröstmjölk,
för Hilding har gått och blivit förkyld!

försökte jag skoja med barnmorskan... dock tror jag
inte att hon insåg att jag bara skämtade.
-Hur menar du nu? sa hon efter en stunds tystnad.
-Ja, jag trodde ju att ammningen skulle SKYDDA mot
sjukdomar men nu har han ju gått och letat upp sig
en förkylning trots att  ingen annan i familjen är
förkyld ens!


Nej, men tydligen kunde bebisar visst bli sjuka
i alla fall.
Jahaaaaaa!;)

Så om hon nu inte trodde jag var trög sen tidigare
så tror hon nog det nu. Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0