En pappa

Vi kan aldrig göra någonting den enkla vägen.
Däför har vi nu till barn nummer fyra fortfarande inte
kommit oss iväg till socialförvaltningen i förväg för att
skriva på något faderskaps-blablabla.

Lilla Hilding är alltså fortfarande faderlös.

Idag kom då brevet som jag visste att jag skulle få
från kommunen där vi uppmanas att ta kontakt med
familjerättens kansli snarast.

Det helroliga är ju bara den avslutande meningen i
brevet;
Vid besöket bör barnets far komma med.

Hahaha! Men va?!
Kan jag inte bara gå dit helt ensammen och välja
mig en pappa till min sistfödde?

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, det där brevet fick vi också och vi är ju bara på andra barnet, hahahahah... Är det då man inte ska skaffa fler! ;)



Tycker blanketterna är svinroliga, först ska fadern erkänna eller va de nu stod sitt faderskap och sen ska jag godkänna det. Mohahahahahahah!!!!



Vad händer om han erkänner å jag sen inte godkänner, hehehe..

2009-12-29 @ 14:00:31
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0