Amnings H-vete

Amningen har funkat hur bra som helst...
ända tills sent igår kväll!

Plötsligt är ena bröstet alldeles stenhårt och superspänt och
inte en endaste liten mjölkdroppe vill komma ut hur mycket
än Hilding suger och suger.
Efter någon timmes tjorvande ger jag upp och ammar
honom endast från det fungerande bröstet resten av natten.

Första natten med två småttingar går endå över all
förväntan bra!
Förutom att jag bara har ett fungerande bröst då!

Varje gång Hilding vaknar och vill ha mat är lika
spännande då Pumlan snabbt sätter sig upp borta i sin säng.
Jag kan riktigt se kaoset framför mig då hon bestämmer
sig för att kliva upp och göra morgon... men otroligt nog
så gör hon aldrig det!
-Lägg dig ner, säger jag bara lugnt.
Och så GÖR hon det!!!

Daniel har såklart haft ett "jätteviktigt" möte på jobbet
HELA dagen idag så då jag klev upp imorse var jag redan
allt annat än glad och såg framför mig en riktig skitdag
med en massa grin och gråt och kaos.
9.30 var vi i sunderbyn för Hildings obligatoriska läkarkoll
och mormor var supersnäll och följde med och skjutsade
mig och barnen dit och passade Pumlan.

Allt med Hilding ser jättebra ut.
Men själv har jag såklart gått och skaffat mig en rejäl
början till mjölkstockning! 
Jahapp, gick ju ganska snabbt!;P

Jag får boobsen ordentligt inpackade i fetvadd i en upp-
klippt tunnstrumpbyxa och några tabletter att ta för att
motverka att en inflammation ska uppstå.
Jag som precis slutat knapra en massa andra post-för-
lossningstabletter början nästan känna mig lite som en
pillerknarkare;)



Barnmorskan skickar även med oss en amningsnapp för
att Hilding ska kunna få ett ordentligt grepp då han
ammar på det uppspända bröstet.
Problemet är bara att han HATAR amningsnappen!
Såklart.

Så vad har jag gjort ikväll?!
Ammat, ammat, ammat. Men nu tror jag nästan att lill-
killen jäklas med mig litemed flit, för fastän det rinner
mjölk från bägge boobsen igen så vill han bara äta från
det ena!

Kan man verkligen bestämma sånt då man bara är
2 dagar gammal???

Annars har dagen faktiskt bara varit bra. Allt förutsett
kaos har uteblivit och istället har alls fyra barnen varit
små änglar!:)

Jag och mamma drack kaffe efter att vi varit på
sunderbyn och BÄGGE småttingarna sov lunch.
Sen har Lisa, David och Alvin varit här med båda go-
fika OCH presenter och Tana var förbi med en massa
supergoda hemgjorda köttbullar!
Så jag vet inte om jag kan klaga. Men Daniel är skyldig
mig ändå! Så det så!

Och jag säger då det, att prova börja ge ersättning
tillsammans med amningen till plutt känns läskigt
lockande just nu.


Oskar och Frida har skrattat åt mig idag och tyckt att jag
gått omkring och sett rolig ut. Det bjuder jag på!
Man känner sig inte riktigt på topp alla dagar, nej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hihi, jag tycker du är söööööt! :D

2009-12-08 @ 22:50:37
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Soppa

Pamela andersson kan ju slänga sig i väggen med dom där boobsen :-)

2009-12-08 @ 23:13:24
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Ingela

Men DU! Var tog magen vägen!?!?!?! Taaaajtare 4-barns mamma får man leta efter!



Snygg bh ;D

2009-12-08 @ 23:27:19
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hihi...nä man kanske inte känner sig på topp alla dagar men nog ser du ut som världens lyckligaste trots allt ;)

2009-12-09 @ 06:13:44
Postat av: Pia - Mejas mamma

Men du var ju sööt!:)

2009-12-09 @ 06:52:33
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Jullan

Hur tusan gör du , människa! Fyra barn och du ser ut som ungdomen själv! Avis

Du lyckas ju till och med få fetvaddsbhn att se snygg ut...

Allt klär en skönhet ;)



Kämpa tappert... vi håller tummarna, för att ammningen ger sig!

Olle knasa precis på samma sätt.. favorisera ett bröst. Tjurskallig som jag är så biter jag just nu ihop och hoppas att jag klarar månaden ut.. sen får "ungen" klara sig utan mammas boobs tycker jag :P ;)

2009-12-09 @ 09:34:34
Postat av: Lena -Chokladmamman

Snyggt! ;-)

Hoppas det blir bättre med amningen och brösten. Och ja, de kan vara så envisa i så liten ålder, tyvärr lever det nog kvar också när de blir äldre! ;-)

2009-12-09 @ 19:17:43
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: erica

Men så där såg då inte jag ut efter min förlossning! Och du har haft fyra. nä nog är världen orättvis=)



Men det jag känner igen är fetvaddsbrösten. O så de hjälpte. Ta och hårföna dem innan du går och sover så hjälper det ännu bättre!

2009-12-09 @ 19:26:48
URL: http://humilis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0