Sooommar!

Idag har jag varit ledig.
LEDIG!!!
Jag skriver det igen.

Nu jobbar jag bara på måndag och så två strödagar till, veckan efter.
Men sen... inget mer!=D

Vilket UNDERBART väder att vara ledig i.
Sommar, sommar, sommar!

Jag, Fridolina och Astrid passade på att promenera ner till miljögården
och kolla in hönsen och tuppen medans D kämpade på i hettan med
sina brädor.




Mr Cock himself! 
(som numera lever under dödshot;)



Astrid kollar in hönsen och tuppen med stora ögon. Vad tusan är det
där för konstiga saker. Och låter gör de med.


Mina fina tjejjer!<3

Det bästa med miljögården måste väl ändå vara att de säljer hembakt
fika, tokigt billigt dessutom. Jag och Fridolina smaskade supergoda
chokladrutor med kaffe och hemmagjord åkerbärssaft i solen och
Astrid fick en chokladboll, men smaskade hellre grus.

Tur att det också finns roliga grejjer som träbilar och hästar att roa en
Pumla med då hela backen är full av små hårda delikatesser som inte
är sådär jättebra att sätta i halsen.

Blir bara lite full i skratt då dagens erbjudande var anisbröd och kaffe
för en tjuga. Anisbröden kostar i vanliga fall 10kr/st och kaffe kostar en
tia... så rätta mig om jag har fel,
men blir inte det exakt samma pris!?


Pumlan kör bil.



Andra saker som fascinerar mig är den här bron som ligger en bit bort
efter vägen. Den är verkligen superfin... men vart leder den?
Det finns ju liksom ingenting på andra sidan!?
Eller är det bara jag som är trög?;P





På vägen hem stötte vi på Ozzy med company som var påväg att dra ut
i krig. Det är så roligt att se barnen tillsammans. Astrid upptäckte store-
bror långt innan jag gjorde det och började fäkta och ropa i vagnen, och
storebror han blev minst lika glad av att träffa på lillasyster.=)

 
Off to war!

Nu bökar bebben runt i min mage och säger att den vill ha chokladtårta.
Just precis sån chokladtårta som vi köpte färdig mix på idag på kvantum
till Fridolinas födelsedag.

Lucky for me så köpte vi två!
Så nu ska jag ta mitt nästintill lediga arsle och gå och sätta mig i soffan
och smaka några bitar, så vi vet att den inte är dålig tills då vi ska bjuda
på den på måndag.;)

Kommentarer
Postat av: sanna

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, jag älskar igelkottar, dom är ju sååå söta! :) om jag hade hus skulle jag bli en hatad granne som matade dom med stuvisar och sånt ;) och precis som du säger, hellre det än orm, usch :)



vad kul med en miljögård, det är roligt med djur!

2009-08-07 @ 21:45:52
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

sååå härligt och trevligt med bilder... vi har undrat precis samma sak med vart bron EGENTLIGEN leder...

2009-08-10 @ 08:10:37
URL: http://bergstedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0