Pesso

Kalla vindar ute idag och jag är trött, trött, trött!
Börjar inse att de kommer att dröja väldigt länge innan vi kommer att
får sova som "normala" människor igen.
04.45 låg jag i sängen med en viss liten person som på superglatt
humör härjade omkring, lekte med mitt hår och gjorde ständiga
flyktförsök mot golvet samtidigt som en annan liten bökade runt inne
i magen!

Jag kommer nog att få små grå hårstrån innan jag hinner fylla 31!;)
Men det är ju ganska sjävförvållat å andra sidan... och vem kan vara
arg på världens gulligaste lilla busfrö som egentligen bara vill att
man ska kliva upp och busa!?
Jag undrar bara VARFÖR Astrid verkligen inte verkar tycka om att
sova??? Det som är så himla skönt (tycker JAG!).

Vi hade ju lyx där ett tag i en hel vecka då hon sov ända fram till 8-9
på morgonen (då jag såklart ändå jobbade). Sen hade Pumlan 
några "roliga" nätter efter det då hon istället vaknade 03 och helt
omöjligt gick att få i säng igen förrän vid 05!
Galna unge!
Nu gör hon tack och lov inte så längre, men jag skulle fortfarande
nästan kunna betala bara för att få sova till 7!
Det är som om väckarklockan tittar hånfullt på en varje gång man
ställer den;
Haha! som om ni skulle få sova tills jag ringer ändå?!;P

Imorse var det dock underbara Frida som var supersnäll och gav
oss en hel timmes extra sömn då själv hon vaknade 5 av en
mardröm och sedan var gullig nog att ta med sig Pumlan upp och
bygga med duplo fram till klockan 06 (då väckarklockan ringde;P).
Bygga = Frida bygger och Astrid river under glada tillrop!;)

Ozzy går på hockeyskola i Boden hela veckan med start igår, så
han och hans kompisar åker iväg redan klockan 7 på mornarna,
vilket dock inte tycks störa honom.  Jag tror aldrig han varit så
lättväckt om mornarna och då han kom hem igår var han på
superbra humör och lekte på resten av dan precis som vanligt
trots att hockeyskolan består av en massa fyspass, träning på is,
brottning, promenader, teori och bad.
Själv skulle jag vara helt död!
Tänk om den vanliga skolan skulle vara lika rolig som hockey-
skolan verkar. Då skulle jag och D inte behöva oroa oss så
mycket för hur det ska gå nu då han börjar 4:an, med ny lärare
och allt!

Nu jobbar jag iaf nästsista dagen FÖR RESTEN AV ÅRET!
Borde kännas hur skönt som helst, men just idag är jag faktiskt
ganska glad över att nu bara kunna få sitta i lugn och ro och ro,
dricka kaffe, snacka strunt, jobba lite och surfa mycket
... alldeles helt ifred!;-D

Ikväll blir det en tidig kväll!
(säger jag nu;)

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Skönt med långledighet snart:)

I dag trippade jag in på h&m för att köpa skorna innan dom tar slut;) Rosa, beige och svart fanns det att välja på. Så det fick bli svarta!

Vars jag hade fått mörklila ifrån vet jag inte...dom måste nog bara ha funnits i min fantasi;D

2009-08-17 @ 19:12:43
URL: http://maryworld.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag är ju åtminståne int gravid. När jag väntade Harry och milda hade sånna här kul mornar så var man ju i det närmaste en zombie hela dagarna!

2009-08-17 @ 21:53:41
URL: http://idassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0