Korviga nätter

Något är fel, återigen börjar jag tro att jag har gjort sönder Astrid en
liten aning.
Nu kan hon inte sova om nätterna längre!

Jag tycker att man faktiskt får välja antingen eller, antingen så sover
man lite längre än till 5-6 om morgonen, sover på dan och korvar på
natten ELLER så sover man bra hela natten igenom, vaknar tidigt och
om man verkligen måste, tjorvar med sovtiderna på dagen.

Men Astrid skiter totalt i vad jag tycker!
Hon vill inte sova alls!



Hela natten inatt har hon fått sova i våran säng där hon skruvat runt
som en liten proppeller. Flera gånger försökte jag försiktigt, försiktigt
bära över henne till egen säng men precis lika många gånger slutade
det med att barnet stod upp i spjälsängen i sömnen och grinade 5
sekunder senare.

Sover hon längre på morgonen sen då?!
Men NEJ!

Somnar hon lättare under dagen?!
NEJ! Men hon somnar iaf efter en massa stök och bök.
Förhoppningsvis sover hon lääänge, men det är egentligen inget jag
räknar med.

Som tur är så är hon fortfarande lika glad som vanligt, ändå!
Fråga mig inte hur det är fysiskt möjligt. Jag är bara tacksam!
Hoppas, hoppas att hon bara befinner sig i ett av alla dessa miljoner
språng/faser (same shit different name) och att det väldigt snart går
över.

Det vore ganska roligt att iaf att få sova ordentligt om nätteran fram tills
december!;)



Egentligen kanske det inte är så konstigt att hon har svårt att sova.
Hon upptäcker och lär sig nya saker precis hela tiden. Så det är väl
många intryck som ska bearbetas.

Favoritsysselsättningen just nu är klättring. Hade först tänkt slänga
bort den superfina bil-gåstolen då Astrid slitit loss tutan som från
början var det ända roliga med hela grejjen. Men nu är den tydligen
superrolig att öva klättrning på. Och måste jag välja mellan lådorna i
köket och gåstols-tjohejsan så får hon gärna hellre klättra på "bilen"
i vardagsrummet.

Tidigt på morgonen är det ganska bekvämt att kunna ligga i soffan med
en filt och samtidigt hålla ett halvt öga på klätterapan.;)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Mitt barn är också trasigt! Fast åt andra hållet... han sover för TREDJE gången nu i dag och har sovit i över 2 timmar! Mohahahahaha ;D

2009-08-25 @ 16:34:15
URL: http://tingelingela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0