Going to the Chapel

and we gonna get married.

Nä inte vi....


... men DOM! =D


I lördags var vi inbjudna till  D:s lillebrors bröllop.
Jättetjusiga var brudparet och jätteroligt hade vi allihopa.

Prova dock att gå på bröllop som ogift syndare med ett gäng bastards
hemma och kolla hur många gånger frågan om det inte är Er(din) tur att
att bli gift snart. Gångra sedan den siffran ni tror på med 17 så kanske det
börjar närma sig det antal gånger som jag fick den frågan i lördags.

Det roligaste är ändå att frågan ofta ställs som;
- Men när ska du övertala D att ni också måste gifta er snart?!
Ja, för tydligen är det varje "flickas" dröm att gifta sig! Gärna i en kyrka
också, i en vit klänning.
Saningen är väl den att om jag verkligen velat gifta mig så hade jag nog
varit gift sen länge.  Men jag brukar ändå svara att det får de allt prata om
med D!;)


Brudparet anländer till festen.

Höjdpunkter från bröllopsfesten då?
En massa!
(Men få som jag orkar skriva ner;)

Bröderna Engelberts duracellmormor (som tyvärr saknar avstängnings-
knapp) är ju som ett litet partytrick bara i sig själv. Totalt omöjlig att få tyst
på och röjde runt på dansgolvet ända fram till slutet.

Alla tävlingar mellan brudparet och svärföräldrarna var också bara för 
himla roliga. Höll allvarligt på att kissa ner mig då brudens pappa skulle
knäppa upp D;s mammas bh med vänsterhanden på tid och gammel-
mormor B i bakgrunden ropar;
-Men filma Gunnar, filma!

 
D och hans duracell-Mormor.

Ja kul var det! så vi får väl se;) Man ska väl aldrig säga aldrig!
Jag brukar hur som helst ganska ofta få äta upp saker jag tidiagre sagt!

Nästa lördag ska vi till kyrkan igen
... men då är det Tomme och Lisa som gifter sig=)

Kommentarer
Postat av: Lotta & Joel

Kul med bröllop...i allafall att gå på... lite jobbigare att stå där själv och allt vad det innebär ;)... Hihi... verkar vart en rolig fest!

2009-04-20 @ 08:06:12
Postat av: Sara

Tack för svaret :)

2009-04-20 @ 08:35:03
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0