24.00-08.00


WOW, så det är så här det känns att vara riktigt utvilad!

Jag tror att jag har kommit på ett knep till att få Pumlan att somna "före faan"...
(peppar, peppar)

I natt fick vi alltså Astrid att somna ungefär en timme efter att vi gått och lagt oss
för andra natten i rad. Fastän hon ser oroväckande pigg och
"redo-att-kliva-upp-när-som-helst" ut alldeles innan hon somnar:)
Det är inte direkt konstigt att hon fått värsa flintranden som hon vrider och slänger
med huvudet när hon inte vill sova;P

         
Tur att hon är sååå söööt, lilla Pumlan. När hon är uppe
och nattsuddar framtill 02.00 tiden är man ju inte direkt
på sitt allra bästa humör.

Hemligheten verkar vara att lägga henne på sidan, jätte, jättenära och hålla i hennes
små händer samtidigt som man stryker henne över pannan och ögonbrynen. Då
blundar hon faktiskt tillslut.
Sen skulle det ju inte skada om man råkade ha en tredje hand som kunde ge henne
nappen som hon tappar var tionde sekund och vaknar av.

Från 24.00 till 05.30 har vi sovit, sen vaknade Astrid för att äta och så somnade vi om
till just föra 08.00 då jag vaknade av att Frida kom in och slog mig med en kudde i
huvudet och sa åt mig att stänga av väckarklockan som stod och tokringde.
(Det förklarade min konstiga dröm där jag försökte stänga av ett alarm genom att
trycka på en knapp som absolut inte fungerade)
Tydligen hade den stått och larmat i en kvart ungefär, medans jag och Astrid legat
alldeles bredvid och sovit som två klubbade sälar!:)

Storgumman har en egen väckar klocka som hon brukar ställa. När den ringer så
kliver hon upp och klär på sig, väcker Oskar (som oxå sover som en sten) slår på
adventskalendern på tv:n, äter frukost och går sedan till skolan!!
Idag hade hon även lämnat en lapp på insidan av ytterdörren.
Var bara tvungen att fota den:D



Älskade Gullunge<3

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka härliga barn du har! Underbart söt liten lapp. Och grattis till den ostörda sömnen!! Och visst är det så att man ständigt saknar minst en arm när man är hemma med småtting. Börjar för övrigt få lite dåligt samveta för att jag är så dålig på att uppdatera våran hemsida nu när du är så duktig. Kanske lyckas jag ta tag i vår sida igen efter jul :-)

2008-12-09 @ 13:49:43
URL: http://web.comhem.se/storastaden/dagbok.htm
Postat av: Anna färeby

sten fräckt med lappen, ska skicka mina barn på träningsläger hos er sen.

2008-12-15 @ 16:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0