Okej men det blev väl rätt okej

Så långt kan Daniel sträcka sig om den nya färgen på två av väggarna i köket.

Jag -Men du tyckte ju att det var fult igår!
D -Ja men då var jag ju inte beredd. Du måste ju säga till INNAN du tänker göra någonting. Så att jag hinner vänja mig!
Jag -Men då säger du ju bara nej!
D -Ja. Självklart! Men du måste säga till ändå.
Jag -Okej. Jag funderar på att måla vägghyllorna vid dörren gula!
D -Gula?!?
Jag -Ja. Typ påsk-kyckling-gula.
D -Näe, men va f*n Fia!?!

Daniel suckar och går och ser på hockey istället.
Så jag hann inte berätta att jag också filurar på att måla elementet under hyllorna svart och även spraya eluttagen svarta (eller kanske gult element och svarta hyllplan?!). Kanske också sy en gul/orange gardinkappa av ett härligt tyg jag fick av min fina mamma igår som hon hittat när hon rensade i sin stuga samt om det räcker kanske försöka mig på att göra runda små dynor till alla köksstolarna i samma tyg, jag funderar bara på vad man ska stoppa på undersidan av sittdynan så att den inte bara glider omkring sen.
Nej det hann jag inte berätta. Det var ju synd.

Annars kan jag faktiskt förstå honom, litegrann iallafall. Det händer att jag gör mindre igenomtänka saker också ibland (men det är väldigt, väldigt ovanligt;P). En gång målade jag hela köket chockrosa(!), det fick han upptäckta mitt i natten då han kom hem efter en blöt utekväll, haha! Sen ville jag en gång se hur barbordet i köket skulle se ut som vitt - det blev inte fint alls faktiskt, så där blev det till att slipa och olja. Men nu vet jag ju.

Köksväggarna blev iallafall såhär;



Jag har filurat lite på olika tavlor eller kanske framörallt färgen på ramarna efter att D dissat mina fina text-tavlor totalt. Svart eller vitt, vitt eller svart.


... men just nu fick de bli dessa, i vita ramar.
Det ska ju föreställa sommar ute snart! Då är det fint med färg.
(Dessutom matchar de snyggt både Pumlans nya matstol och ljusstakarna på bordet;)

Kommentarer
Postat av: Lena -Chokladmamman

Snyggt!

2011-05-16 @ 08:03:11
URL: http://chokladmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0